Науковий гурток “ORDO AMORIS”
У науковому житті кафедри беруть активну участь студенти, які є учасниками наукового гуртка «Оrdo Аmoris», в якому вони поглиблюють знання, уміння та навички, пов’язані з інноваційними технологіями в галузі сучасної психології з дослідженнями актуальних проблемних питань з апробацією діагностичного інструментарію, розробкою
психокорекційних і розвивальних програм.
Про результати якісної співпраці викладачів та здобувачів вищої освіти свідчать призові місця у Всеукраїнських студентських олімпіадах та Всеукраїнських конкурсах студентських наукових робіт, публікації у наукових фахових та міжнародних виданнях. Студенти наукового гуртка під керівництвом викладачів кафедри приймають активну участь у програмах міжнародного стажування.
Керівник наукового гуртка: асистент кафедри
психології
Староста наукового гуртка: Горобець Світлана
Вікторівна, 321с
Тематика роботи «Психологічні засади актуалізації ресурсності та життєстійкості особистості»
Наукова робота здобувачів ОР Бакалавр 2020-2023 рр.
Наукова робота здобувачів ОР Магістр 2020-2023 рр.
Досягнення студентів наукового гуртка на всеукраїнському рівні :
14 листопада 2023 року на урочистому заході, присвяченому нагородженню переможців обласного конкурсу для обдарованої молоді у галузі науки у 2023 році, була нагороджена Єсіна Олеся Андріївна, здобувачка вищої освіти спеціальності 053 Психологія другого (магістерського) рівня вищої освіти. Обласний конкурс обдарованої молоді проводиться щороку в рамках виконання обласної цільової програми «Молодь Запорізького краю на 2022-2026 роки», затвердженої рішенням Запорізької обласної ради від 15.02.2022 року №66. Обласний конкурс обдарованої молоді проводиться з метою підтримки обдарованої молоді Запорізького краю, розкриття її здібностей, сприяння розвитку науково-дослідницького інтересу. За результатами засідань конкурсної комісії наукова робота Єсіної О.А. на тему «Психологічні особливості емоційного вигоряння у військовослужбовців при виконанні бойових завдань» визнана кращою у номінації «педагогічні та психологічні науки»в категорії «студенти». Наукова робота Єсіної О.А. присвячена актуальній темі та є результатом довготривалих емпіричних досліджень, має прикладний характер, спрямований на розробку системи комплексного супроводу військовослужбовців в процесі виконання бойових завдань. Бажаємо творчих успіхів та подальших наукових відкриттів!
Сьогодні, 22 грудня 2023 року, відбулося урочисте вручення дипломів переможцям обласного студентського конкурсу наукових проєктів «Наука для відбудови Запорізького регіону у воєнний та повоєнний час»!
Відкрив урочистий захід та провів церемонію вручення голова Запорізької обласної державної адміністрації, начальник обласної військової адміністрації Юрій Малашко.
На заході також були присутні:
директор Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації Людмила Бухаріна,
голова конкурсної комісії Альона Гавриленко,
ректори та наукові керівники переможців конкурсу.
Колектив Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького щиро вітає з отриманням диплому II ступеня здобувачку ІІ (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальностями 053 Психологія та 013 Початкова освіта СУХОМЛІНОВУ АНАСТАСІЮ!
Ця нагорода засвідчує високий рівень підготовки наукового проєкту, професійний та творчий підхід, новаторські ідеї та презентаційну компетентність під час захисту проєкту!
Тема наукового проєкту Анастасії: «Лідерські вектори реалізації молодіжної політики у воєнний та повоєнний час».
Щиро вітаємо Анастію та її наукового керівника із заслуженою нагородою! Бажаємо подальших наукових звершень та професійних перемог!
Колектив Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького щиро вітає здобувачку ІІ (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей 013 Початкова освіта та 053 Психологія, голову студентської ради університету СУХОМЛІНОВУ АНАСТАСІЮ з призначенням іменної академічної стипендії Верховної Ради України!
Про це йдеться у наказі МОН України від 10 серпня 2023 року № 971 “Про призначення іменних академічних стипендій Верховної Ради України здобувачам фахової передвищої та вищої освіти на 2023/2024 навчальний рік”.
Пишаємось нашою талановитою, активною та успішною студенткою!
Бажаємо подальших успіхів, нових яскравих відкриттів та творчих злетів!
4липня 2023 року на базі Хмельницького національного університету в онлайн форматі був проведений ІІ тур Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт «Особистість – суспільство – війна:суспільно-політичні, психологічні, соціокультурні аспекти» за напрямом «Психологічні студії».
Серед призерів ІІ-го етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт: Горбань Г. – диплом І ступеня, 2011 р., Дубінський В. – диплом ІІІ ступеня, 2011р., Лапій Х. – диплом І ступеня, 2012 р., Кочкурова К. – диплом III ступеня, 2013 р., Песоцька К. – диплом III ступеня , 2013 р., Мартинюк А. – диплом III ступеня, 2013 р., Пижик Д. – диплом ІІ ступеня 2014 р., Стефанюк А – диплом ІІІ ступеня, 2015 р., Дуб О. – диплом ІІІ ступеня, 2015 р., Журо А. – диплом ІІІ ступеня, 2016 р., Гніпель Д. – диплом ІІ ступеня, 2016 р., Заколотюк В. – диплом ІІІ ступеня, 2017 р., Волобуєва А. – диплом III ступеня, 2017р.
Досягнення студентів спеціальності Психологія визнаються на національному рівні та відзначаються стипендіями:
- Президента України – Песоцька К. (2012 р.), Мартинюк А. (2013 р.), Пижик Д. (2014р), Алхіменко О. (2015 р.) Заколотюк В. (2016 р.);
- Верховної Ради України – Радченко С. (2015р);
- Кабінету Міністрів України – Фірсова О. (2010 р.);
- Запорізької обласної ради – Волобуєва О. (2013 р.);
- Запорізької обласної державної адміністрації – Работа Т. (2012 р.), Бик Н. (2017 р.).
Документи, що регламентують роботу наукового гуртка
Положення про організацію студентської наукової роботи здобувачів вищої освіти
ПУБЛІКАЦІЇ ПРО НАУКОВИЙ ГУРТОК та його діяльність на сайті МДПУ ім. Богдана Хмельницького
- https://www.facebook.com/groups/1399816896733692/
- https://www.instagram.com/psychology.mdpu?igsh=MWl6amZ6MmN1NWEyMw==
- https://inst.mdpu.org.ua/navchalno-naukovij-institut-sotsial/kafedra-psihologiyi/nauka-kafedri-psihologiyi/
- https://www.facebook.com/groups/1620089248053554/
ЗВІТ Про роботу наукового гуртка «Оrdo amoris» кафедри психології за 2022-2023 навчальний рік
ЗВІТ Про роботу наукового гуртка «Оrdo amoris» кафедри психології за 2021-2022 навчальний рік
ЗВІТ Про роботу наукового гуртка «Оrdo amoris» кафедри психології за 2020-2021 навчальний рік
ЗВІТ Про роботу наукового гуртка «Оrdo amoris» кафедри психології за 2019-2020 навчальний рік
Графік роботи кожна остання середа місяця, 5 пара, платформа ZOOM
Наукові заходи в рамках гуртка відбуваються згідно плану роботи
План роботи наукового гуртка кафедри психології «ORDO AMORIS» 2023-2024н.р.
Заходи за плануванням кафедри психології
№
з/п |
Теми | Відповідальні | Строк
проведення |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Обговорення тематики наукового гуртка та визначення основних напрямів та видів діяльності на 2023-2024 н.р. | 20.09.2023
15-20 у Zoom-конференції |
|
2 | Методика і процедура написання вступу до магістерської роботи, визначення її актуальності | Доцент
Остополець І.Ю. |
Вересень-жовтень
2023 р. |
3 | Сучасні технології пошуку наукової інформації, особливості цитування та оформлення списку використаних джерел (для здобувачів вищої освіти ОР Магістр) | Доцент
Прокоф’єва О.О. |
Вересень-жовтень
2023 р. |
4 | Вибір проблеми дослідження, формулювання теми магістерської роботи, її об’єкту, предмету, гіпотези і завдань. | Доцент
Остополець І.Ю. |
Вересень-жовтень
2023 р. |
5 | Особливості підготовки та проведення психологічного дослідження | Професор
Ковальова О.В. |
Вересень-жовтень
2023 р. |
6 | Участь в організації та проведенні наукових конференцій, семінарів, нарад на базі університету (І Міжна-родна науково-практична конференція “Сучасна вища освіта: досягнення, виклики та перспективи розвитку в умовах невизначеності” до 100-річчя МДПУ імені Б. Хмельницького) | Фалько Н.М.,
Гузь Н.В. Прокоф’єва О.О. Ковальова О.В. |
05-06 жовтня 2023 року |
7 | Семінар «Здобувач вищої освіти у науковому просторі сьогодення» | 25.10.2023
15-20 у Zoom-конференції |
|
8 | Методичний семінар “Особливості написання та оформлення тез доповідей, рефератів, статей” | 22.11.2023
15-20 у Zoom-конференції |
|
9 | «Основні вектори підготовки, написання та захисту здобувачами вищої освіти наукової роботи на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт» | Листопад
2023 р. |
|
10 | Участь у Міжнародній міждисциплінарній науково-практичній конференції «Педагогіка мистецтва для збереження і розвитку психічного і фізичного здоров’я та культурного зростання особистості впродовж життя». Секція 6. «Дослідно-експериментальна робота молодих науковців та здобувачів вищої освіти з розробки та апробацій творчих проектів розвитку особистості засобами мистецтва». | к.психол.н, доцент Кобильнік Л.М. | 1-2 грудня 2023 р. |
11 | Звіт учасників наукового гуртка за І семестр 2023-2024 н.р. |
к.психол.н, доцент Кобильнік Л.М. |
20.12. 2023
15-20 у Zoom-конференції |
12 | Методологічні та методичні аспекти планування, проведення та представлення результатів емпіричного дослідження у фокусі наукової діяльності | Грудень
2023 р. |
|
13 | Методичний семінар «Особливості оформлення наукової роботи на Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт» |
к.психол.н, доцент Шевченко С.В. |
24.01.2024
15-20 у Zoom-конференції |
14 | Науковий семінар-практикум «Харизматичний оратор» |
к.психол.н, доцент Шевченко С.В. |
21.02.2024
15-20 у Zoom-конференції |
15 | Тренінг «Ефективний імідж: мистецтво керувати враженням» |
д.психол.н., проф.. Ковальова О.В. |
20.03.2024
15-20 у Zoom-конференції |
16 | Виступи учасників наукового гуртка «ORDO AMORIS» за темами наукових досліджень. | 24.04.2024
15-20 у Zoom-конференції |
|
17 | Звіт учасників наукового гуртка за ІІ семестр 2023-2024 н.р. |
к.психол.н, доцент Кобильнік Л.М. |
22.05.2024
15-20 у Zoom-конференції |
Підготовку висококваліфікованих фахівців кафедра психології вміло поєднує з інтенсивною науково-дослідною роботою.
Наукова діяльність студента – це відоме самовираження його особистості, прагнення до життєвого самоствердження.
Мета участі студентів у науковій роботі гуртка – формування їх професійної самостійності, здатності до творчого вирішення практичних завдань з початком трудової діяльності.
Мотивами наукової діяльності студентів виступають: розуміння її суспільної та особистої значущості, прагнення внести посильний внесок у вирішення практичних і наукових проблем, прагнення до наукового пошуку, допитливість.
Спільна наукова творчість викладачів та студентів традиційно використовується на кафедрі для розвитку здібностей і розкриття наукового потенціалу майбутніх фахівців.
При виконанні науково-дослідної роботи студенти вчаться:
а) узагальнювати, систематизувати, аналізувати літературу за темою дослідження;
б) планувати тапроводити емпіричні дослідження;
г) обробляти і обговорювати отримані результати;
д) виступати з доповіддю про виконану наукової роботи.
Найбільш важливою ланкою в цій роботі є навчання студентів молодших курсів знаходити і аналізувати наукову літературу з урахуанням принципів академічної доброчесності.
Також важливим фактором збудження мотивів наукової творчості є вплив на студентів першого курсу викладачів кафедри, вчених вузу, студентів старших курсів. Саме цей вплив на першому курсі породжує внутрішні мотиви в інтелектуальному та науковому розвитку.
Про ефективність науково-дослідного підходу студентів можна судити по творчому рівню їх виступів не тільки на семінарах, але і за якістю курсових, бакалаврських і магістерських проектів проектів, відповідей на іспитах і заліках.
Найпоширенішими формами участі студентів у НДР є разові внутрішньовузівські наукові заходи – конференції, конкурси, олімпіади зі спеціальності. вмотивованість на участь в постійних формах – залишається високою.
Позитивними факторами залучення студентів є: привабливість тематики досліджень, наявність зацікавлених викладачів-наставників, затребуваність результатів у вирішенні практичних проблем, налагоджена система внутрішньовузівських комунікацій.
КОРОТКИЙ ЗМІСТ РОБОТИ ГУРТКА:
1.1. Проблема, на вирішення якої було створено гурток, обґрунтування щодо актуальності.
Глобалізація, демократизація, індивідуалізація та інформатизація процесів докорінно змінили ціннісні критеріальні підходи до місця та ролі людини в системі освіти. В умовах розбудови національної системи освіти особливого значення набуває проблема пошуку шляхів забезпечення гармонізованого розвитку особистості, створення належного рівня психолого-педагогічного та науково-методичного супроводу цих складових освіти, що створюють необхідні умови для збереження здоров’я дітей та молоді. У цьому контексті існуюча освітня парадигма потребує докорінних змін у розв’язанні методологічних і методичних проблем щодо створення здоров’язберігаючого освітнього простору. Саме тому перегляд концептуальних положень, світоглядних настанов структурування освітнього простору потребує принципово нових наукових досліджень, обґрунтованого і послідовного використання нових науково-педагогічних технологій, запровадження раціональних і ефективних підходів до організації наукової та педагогічної діяльності на шляху створення здоров’язберігаючого освітнього простору, психологічна складова в яких займає провідне місце. Причому, звернення до психологічної рефлексії одразу постає як психолого-методологічна презентація. Посилення уваги науковців до методології у наш час є необхідним, логічним і навіть імперативним, оскільки розв’язати значну кількість освітніх суперечностей може лише комплексний концептуальний підхід у реформації сучасного навчально-виховного процесу та створення ефективної системи ресурсного забезпечення освіти, за рахунок прирощення нового знання.
Перехід до нової освіти і науки до засад гармонізації здоров’язберігаючого освітнього простору неможливий без переосмислення світоглядних основ і, насамперед, без розуміння фундаментального характеру гуманітарних знань, зокрема психолого-педагогічних і філософсько-антропологічних, які забезпечують аксіологічну контекстуальність кожного знання, залучення нових об’єктів і предметів дослідження, серед яких можуть бути: соціально-психологічний і природний моніторинг, методологія діалогізму, методологія інтеріоризації знань та вмінь, сучасні психотехнології у галузі психогігієни та гуманістично орієнтована психологія тощо. Визначення саме цих завдань стає сьогодні суттєвою ознакою модернізації освіти і науки, зміни загальної стратегії освітніх реформ, що засвідчено в Проекті Національної стратегії розвитку освіти України на 2012-2021 роки та в усіх деклараціях Болонського процесу.
Отже, вибір теми дослідження зумовлений розв’язанням наявного в науці суперечностей між сучасною науковою та освітньою парадигмою, що спирається на об’єктивно-науковий підхід і суб’єктивно-реалістичну людино центристську позицію стосовно людини, яка навчається і відсутністю концептуальних засад гармонізації освітнього простору у напрямку створення його здоров’язберігаючих основ.
1.2. Об’єкт і предмет дослідження.
Об’єкт дослідження – сучасний освітній простір, у цілісності його реальних інституцій місцевого, загальнодержавного і глобального масштабу, що презентовані соціальними умовами, інформаційним та законодавчим забезпеченням, окремими освітніми системами.
Предмет дослідження – систематизовані елементи освітнього простору, що забезпечують інтенційний вектор розвитку здоров’я суб’єктів навчання і виховання.
1.3. Мета, принципи, форми і основні завдання роботи наукового гуртка.
Мета дослідження – спираючись на багатовимірний філософський, психолого-педагогічний аналіз реформації освітнього простору визначити концептуальні засади гармонізації усіх складових здоров’язберігаючого освітнього простору та обґрунтувати психологічну модель здоров’язберігаючого наповнення.
Провідною ідеєю дослідження є положення про доцільність комплексного розгляду проблем аксіопсихологічних універсалій структурування і функціювання гармонійного освітнього простору, розвиток якого спрямовується на забезпечення стійкості та життєстійкості учасників навчально-виховного процесу, на усвідомлення ними власних можливостей, профілактики і збереження психологічного здоров’я, зокрема благополуччя.
Реалізація мети зумовила постановку і розв’язання таких завдань:
- Визначити концептуальні засади гармонізації здоров’язберігаючого освітнього простору.
- Експлікувати сутність та зміст психологічного супроводу системостворювальних та системозв’язувльних компонентів здоров’язберігаючого освітнього простору.
- Здійснити методологічну, науково-теоретичну і психолого-педагогічну експертизу функціювання здоров’зберігаючих компонентів у системі вищої педагогічної освіти.
- Розробити інваріантні складові моделі психофізичного розвитку homo educandu на основі компетенцій здорового способу життя.
- Розробити науково-методичне забезпечення корекційної та інклюзивної освіти, психолого-педагогічних технологій, пов’язаних з діалогізацією навчання, гармонізуючим, здоров’язбережувальним навчанням.
Основні принципи діяльності студентського наукового гуртка кафедри психології «ORDO AMORIS»
- Верховенство наукової творчості та співробітництва;
- Добровільність і рівноправність усіх членів, самоврядування та гласність у роботі;
- Органічний зв’язок навчання та науково-дослідної роботи;
- Спадкоємність наукових досягнень та науково-практичного досвіду;
- Системний підхід, цілісність, послідовність і наступність логічно взаємопов’язаних науково-психологічних заходів.
- Наявність провідної ідеї, що визначає основні напрями розвитку кожного студента-науковця.
- Відкритість студентського об’єднання, що передбачає добровільність входження в нього.
- Комфортний мікроклімат.
- Співпраця та координація діяльності різних позааудиторних структур.
Метою діяльності наукового гуртка «ORDO AMORIS» є формування науково-практичного світогляду майбутніх фахівців, розкриття творчого потенціалу студентів, та здобуття особистого досвіду самостійного пошукового досвіду вирішення актуальних проблем у галузі психології.
Основні завдання наукового гуртка:
- Пропаганда та популяризація наукової діяльності серед студентів;
- Організація конкурсів студентських робіт, науково-практичних конференцій, семінарів, круглих столів, диспутів, олімпіад і т. ін.;
- Участь у винахідницькій та раціоналізаторській роботі у галузі психології;
- Сприяння публікації та впровадженню в практику кращих студентських робіт;
- Усебічне сприяння підготовці висококваліфікованих спеціалістів у галузі психології.
- Підвищення теоретичного рівня і практичної значущості науково-дослідної роботи студентів;
- Розширення світогляду і наукової ерудиції у студентів, виховання у них навиків постійного вдосконалення власних знань;
- Формування умов для розкриття наукового і творчого потенціалу студентів.
- Популяризація та розповсюдження наукових знань у студентському середовищі;
- Організація і проведення різноманітних організаційно-масових та змагальних мір по НДРС: наукових конференцій, семінарів, круглих столів, конкурсів наукових студентських робіт, олімпіад з дисциплін, симпозіумів тощо;
- Забезпечення кафедр інформацією про заплановані міжвузівські, республіканські конференції, семінари, конкурси;
- Надання допомоги в опублікуванні та впровадженні в практику результатів студентських наукових досліджень;
- Забезпечення співробітництва з СНТ інших навчальних закладів, вивчення вітчизняного та зарубіжного досвіду організації НДРС при спілкуванні на семінарах різного рівня і за допомогою мережі Internet з впровадженням передових форм і методів в свою роботу;
- Інформування української та зарубіжної громадськості про свою діяльність;
- Розробка планів та грандів міжнародної співпраці з іншими науковими гуртками, провідними університетами та науково-дослідними центрами.
Основні форми роботи наукового гуртка:
- виконання наукової праці за тематикою кафедри під керівництвом викладачів;
- планові засідання та реферативні конференції, на яких студенти доповідають про результати своїх досліджень, реферативні повідомлення з актуальних питань психології, експериментальні дослідження
- семінари, присвячені сучасним методам діагностики та психокорекції, використання технічних засобів;
- винахідницька робота;
- участь у конференціях різного рівня;
- участь у Всеукраїнській студентській олімпіаді з психології та Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт у галузі вікова та педагогічна психологія;
- впровадження та апробація результатів дослідження у практику;
- участь у науково-практичних семінарах різного рівня, з метою інтеріоризації практичного та теоретичного досвіду.