ШЕВЧЕНКО Світлана Віталіївна

доцент кафедри психології, секретар Вченої ради ННІ СПМО

кандидат психологічних наук, доцент

Освіта:

  • кандидат психологічних наук за спеціальністю 19.00.07. – педагогічна та вікова психологія, тема дисертації «Психолого-педагогічні умови підвищення розумової працездатності студентів-першокурсників в адаптаційний період»;

Наукові інтереси: підвищення адаптаційного потенціалу та розумової працездатності студентів; діагностика та розвиток особистості; збереження психологічного здоров’я.

 

CV in English

Посилання на наукометричні бази:

 

Підвищення кваліфікації:

  1. міжнародні програми «Currrent issues and problems of social sciences» (Гуманітарно-педагогічний університет, Вшехніца Свентокшиська), м. Кєльце, Республіка Польща, 2016 р.; «Realita a perspektivy vyvoja spolocnosti: socialne, psychologicke, a politicke aspekty», Словацька Республіка, 2016 р.;
  2. навчальна програма (частина 1) «Мистецтво розвивального спілкування в транзактному аналізі», м. Мелітополь, 2017 р.;
  3. підвищення кваліфікації у Вищій Школі Лінгвістичній, м. Ченстохова, Польща, сертифікат № KPK 18\193 від 08.07.2018 р.;
  4. підвищення кваліфікації у Навчально-науковому інституті права та психології, м. Львів, сертифікат СТ №02071010/00290-19 від 14.01.2019 р.;
  5. підвищення кваліфікації у Вищому навчальному закладі «Міжрегіональна Академія управління персоналом» за програмою «Психологія», м. Київ,  свідоцтво ПК № 00127522/003243-19 від 29.05.2019 р.
  6. Зарубіжне стажування за темою «The cloud storage service for the online studying on the example of the ZOOM platform» 45 год. за дисциплінами «Психологія розвитку», «Політична психологія», «Психофізіологія з практикумом» (м. Люблін, Польща) 31.08.-07.09.2020 р. Сертифікат ES №0995/2020 від 07.09.2020 року.
  7. Організація ефективної діяльності  практичного психолога в закладі освіти» й отримала практичні і теоретичні знання та навички згідно з програми курсу  (36 год.) (ТОВ «Всеосвіта»). Свідоцтво KD 934478  від 21.02.2020 року.
  8. Навчання за програмою тренінгу «Психолого-педагогічні основи реалізації компетентнісного підходу в освіті» (15 год). НПУ імені М.П. Драгоманова. Сертифікат від 30.05.2020 року.
  9. Цикл тематичного вдосконалення за темою «Медико-соціальні проблеми українських жінок в умовах гібридної війни» (56 акад год.) ДНУ «Український інститут науково-технічної експертизи та інформації» МОН України 13-21 липня 2020 року (сертифікат)
  10. Участь в науково-практичному онлайн курсі «European policy of social cohesion»  в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (28-30.12.2020 року) 12 год /0,4 кредити 9сертифікат).
  11. -«Протидія та попередження булінгу (цькування) в закладах освіти (60 год/2 кредити). Сертифікат від 06.04.2020 року
  12. закінчила онлайн тренінг «Експерт з акредитації освітніх програм». Сертифікат від 06.04.2020 року, наданий НАЗЯВО
  13. «Медіаграмотність для освітян» (60 год./2 кредити). Сертифікат від 06.04.2020 року
  14. Прослухала та успішно завершила 90 годинний курс ПК за програмою освітнього курсу «Арт-терапевтичні оздоровчі технології»  з 01.02.2021р. по 28.02.2021 р. (90 год./3 кред.) (ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди). Свідоцтво ПК 37/01_28.02.2021/23  від 28.02.2021 року.
  15. Успішно опрацювала 180-ти годинний навчальний курс (6 кредитів) «Ексклюзивні метафоричні асоціативні зображення у психологічній практиці: базовий курс» (01.02.2021-01.04.2021) й оволоділа компетентностями згідно програми. Сертифікат № ГО2021113 від 30.04.2021р.
  16. Програма підвищення кваліфікації за напрямом «Сучасні технології коучингу та консультування» (17 січня – 21 лютого 2022 року). 225 год/7,5 кредитів. Свідоцтво про ПК СПК № 8559-П-31 від 21 лютого 2022 р.
  17. Участь в Міжнародній науково-практичному інтенсивному курсі «European Social model»  в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (17-28.01. 2022 року) 26 год. /0,9 кред. ( сертифікат).
  18. Участь в Міжнародній науково-практичному інтенсивному курсі «European Policy and Social cohesion»  в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (17-28.01. 2022 року) 12 год /0,4 кред. (сертифікат).
  19. Участь в Міжнародній науково-практичному інтенсивному курсі «Social dimensions of European policies  studies»  в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (17-28.01. 2022 року) 12 год. /0,4 кред. ( сертифікат).
  20. Участь в Міжнародній науково-практичному інтенсивному курсі «European Policy of Social innovations»  в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (17-28.01. 2022 року) 12 год /0,4 кред. ( сертифікат).
  21.  Онлайн-навчання у фаховій школі «Поведінковий супровід учнів з поширеними труднощами в сфері психічного здоров’я: міжнародні рекомендації та практики»  (14.02.2022р.) 0,5 кред. за підтримки Інституту психічного здоров’я Українського Католицького університету, Швейцарської ради в Україні   (сертифікат).
  22. Участь в Міжнародній науково-практичному семінарі «European Social policy»  в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (17-20.01. 2022 року) 20 год /0,7 кред. (сертифікат).
  23. Професійна програма стажування шляхом участі у VII-й Міжнародній науково-практичній конференції «Філософсько-психологічні аспекти духовності сталого розвитку людства, що проходила на базі Львівського національного університету імені Івана Франка (20 квітня 2022 року), 60 год., 2 кредити ECTS
  24. Підвищення кваліфікації “Research Design: Inquiry and Discovery Course” (Германія, м. Гамбург, 2022). 10 годин
  25. Курс «Основи роботи з психологічною травмою та ПТСР» (Тренінговий центр розвитку особистості Ресурс) серпень 2022 року Отримано сертифікат 15 годин
  26. Тренінг Академічна доброчесність як рушійна сила підвищення якості вищої освіти: кейси акредитаційної експертизи (НАЗЯВО в межах проекту ERASMUS) Отримала сертифікат 14-16 червня 2022 року, 15 годин – 0.5 кред.
  27. Завершила навчальний курс «Методика для роботи дитячого психолога при подоланні деструктивних проявів війни РАДІТИ ЗНОВУ» (31 год, березень 2023 року), отримала свідоцтво
  28. Пройшла підготовчий базовий курс «8 крокова програма по роботі з втратою для дорослих, дітей та підлітків» (Інститут психології здоров’я, 20-24.03.2023 року, 15 год), отримала сертифікат
  29. Прийняла участь у психологічному тренінгу «Чи можливо згуртувати громаду після війни» (16 год) (19-20.05.2023 року, м. Київ), сертифікат
  30. Успішно пройшла онлайн курс «Дивись під ноги! Дивись куди ідеш! (02.03.2023), сертифікат
  31. Завершила навчання у школі «Social dimens of European studies» (180 год) в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (16-28.01. 2023 року) (отримала сертифікат).
  32. Прийняла участь в Міжнародній науково-практичному інтенсивному курсі «European Social model»  (26 год) в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (16-28.01. 2023 року) (отримала сертифікат).
  33. Прийняла участь в Міжнародній науково-практичному інтенсивному курсі «European Policy and Social Innovation» (12 год) в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (16-28.01. 2023 року) (отримала сертифікат).
  34. Прийняла участь в Міжнародній науково-практичному інтенсивному курсі «European Policy and Social Cultural» (12 год) в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (16-28.01. 2023 року) (отримала сертифікат).
  35. Прийняла участь в Міжнародній науково-практичному інтенсивному курсі «Social dimensions of European policies  studies» (12 год)   в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (16-28.01. 2023 року) (отримала сертифікат).
  36. Прийняла участь в Міжнародній науково-практичному інтенсивному курсі «EU Inclusion Policy in Education»  (24 год) в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (16-28.01. 2023 року) (отримала сертифікат).
  37. Прийняла участь в Міжнародній науково-практичному інтенсивному курсі «European Policy of Social cohesion» (12 год)  в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (16-28.01. 2023 року) (отримала сертифікат).
  38.   Прийняла участь в Міжнародній науково-практичному семінарі «European Social policy»  (20 год) в рамках проектів фонду Жана Монне та Erasmus+ (16-28.01. 2023 року) (отримала сертифікат).
  39. Kick-Off meeting held at the University of Tartu as part of the KA2 Capacity Building Erasmus Programme from 12-24 February 2024 co-funded by Erasmus+, 24 hours, 0,8 ECTS credits.
    «Boosting University Psychological resilience and Wellbeing in (Post-) War Ukrainian Nation / BURN (2024-2026)».

 

Основні науково-методині праці:

  • 15 свідоцтв авторського права на твір;
  • понад 100 науково-методичних публікацій, серед яких:

наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Web of Science Core Collection

  • Varina, H., Shevchenko, S. (2020). The peculiarities of using the computer complex HC-psychotests in the process of psychodiagnosis of the level of development of future specialists’ mental capacity. E3S , 166, Scopus
  • Osadchyi, V. V., Varina, H. B., Prokofiev, E. H., Serdiuk, I.,; Shevchenko, S. V. (2020).  Use of AR/VR technologies in the development of future specialists stress resistance: Experience of STEAM-laboratory and laboratory of psychophysiological research cooperation. Paper presented at the CEUR Workshop Proceedings, , 2732 634-649. Scopus
  • Osadchyi, V. V., Osadcha, K. P., Varina, H. B., Shevchenko, S. V., & Bulakh, I. S. (2021). Specific features of the use of augmented reality technologies in the process of the development of cognitive component of future professionals’ mental capacity. Paper presented at the Journal of Physics,1946(1) doi:10.1088/1742-6596/1946/1/012022 Scopus
  • Varina, H. B., Osadchyi, V. V., Osadcha, K. P., Shevchenko, S. V., & Lytvynova, S. H. (2020). Peculiarities of cloud computing use in the process of the first-year students’ adaptive potential development. Paper presented at the CEUR, 2879 521-538 Scopus
  • Hanna B. Varina , Viacheslav V. Osadchyi , Svetlana V. Shevchenko, Kateryna S. Averina and Evgeniy A. Lavrov (2020) Peculiarities of Using LearningApps Service in the Process of Developing a Motivational Component of Professional Training of Future Professionals in Terms of Adaptive Learning. Advances in Educational Technology 2020, 519-532 Scopus
  • Hanna B. Varina, Kateryna P. Osadcha, Svetlana V. Shevchenko, Valentyna V. Voloshyna, Ivan G. Riznitskii and Aleksandr D. Uchitel (2020) Main Determinants of the Use of Cloud Technologies in the Development of Professional Stability of the Future Specialist in the Conditions of Adaptive Learning. Advances in Educational Technology 2020, 1650-1670 Scopus
  • Hanna B. Varina , Kateryna P. Osadcha , Svetlana V. Shevchenko and Olena G. Glazunova (2020) Features of Implementation of Augmented and Virtual Reality Technologies in the Psycho-Correctional Process of Development of Emotional Intelligence of High School Students in Terms of Professional Self-Determination. Advances in Educational Technology 2020, 1970-1993 Scopus

Фахові виданя:

  • Шевченко С.В. Психологічні особливості когнітивної та конативної складової розумової працездатності першокурсників /С.В. Шевченко // Наука та освіта / Науково-практичний журнал Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського. Серія «Психологія». – Випуск 2-3. – м. Одеса, 2016. – С.34-39.
  • Шевченко С.В. Дослідження проблеми підвищення працездатності особистості у психологічному дискурсі /С.В. Шевченко, Т.А. Каткова // Наука та освіта / Науково-практичний журнал Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського. Серія «Психологія». – Випуск 7. – м. Одеса, 2015. – 132с. – С. 120-125.
  • Особливості адаптації та розумової працездатності першокурсників під впливом стресогенних факторів як актуальна проблема сучасної вищої школи // Людиномірність гармонізації культурно-освітнього простору особистості: методологія, експертиза та психолого-педагогічні рецепції: монографія: [за заг. ред. Т.С. Троїцької]/ Аносов І.П., Молодиченко В.В., Троїцька Т.С. – Мелітополь: Видавничий будинок ММД, 2012. – 378с. – С. 354-372.;
  • Кваліфікаційні вимоги та методичні рекомендації до виконання та захисту курсових робіт з психології: навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти психологічних та педагогічних спеціальностей денної, заочної та дистанційної форм підготовки у вищих навчальних закладах / [укладачі Н.М. Фалько, Г.Б. Варіна, Т.А. Каткова, Шевченко С.В.]. – Мелітополь, 2016. – 98 с.
  • Шевченко С.В.     Психологічна діагностика осіб з обмеженими можливостями як умова ефективної реабілітації та адаптації /С.В. Шевченко // Концептуалізація системи сімейно-орієнтованого психолого-педагогічного супроводу родини,  яка виховує дитину з особливими потребами: колективна монографія. – м. Мелітополь, 2020. – С. 183-191.
  • Шевченко С.В. Розвиток благополуччя особистості в умовах сучасних трансформацій /С.В. Шевченко, Г.Б. Варіна // Psychological resources of the individual under the conditions of modern challenges. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2020. – С. 91-97.
  • Шевченко С.В. Комп’ютерна психодіагностика як виклик сьогодення: на прикладі діяльності Лабораторії психофізіологічних досліджень /                                 С.В. Шевченко, Г.Б. Варіна // Еducation in the post-coronavirus world: the place of information and innovative technologies. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts Katowice School of Technology Monograph 41, 2020. – С.  367-372.Шевченко С.В.   Features of the use of HC-psychotest in the process of diagnosingpersonality’s emotional stability /С.В. Шевченко, Г.Б. Варіна //Колективна зарубіжна монографія The psychological health of the personality and society: the challenges of today. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2020. – С.105 -114.
  • Шевченко С.В.   Особливості виникнення стресових станів у сучасній молоді в умовах пандемії  /С.В. Шевченко, Г.Б. Варіна // Колективна монографія. Специфіка розвитку сучасного соціально-гуманітарного  середовища: кол. моногр. – Харків: СГ НТМ «Новий курс», 2021. – С.7-13.
  • Шевченко С.В.   Особливості емоційних станів здобувачів в умовах життєвої та суспільної кризи /С.В. Шевченко, Г.Б. Варіна //Колективна монографія. Психологічні ресурси в умовах життєвої та суспільної кризи: соціальний та особистісний виміри: кол. моногр.-Херсон, ХДУ, 2021. – С. 65-76.
  • Шевченко С.В. Features of the emotional sphere of teachers in the period of professional activity in the conditions of distance learning / С.В. Шевченко, Г.Б. Варіна // Improving living standards in a globalized world: opportunities and challenges. Monograph. Editors: Tetyana Nestorenko, Tadeusz Pokusa. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2021 – Р.114-125
  • Шевченко С.В. ASSERTIVE BEHAVIOR AS A NEOPLASM OF THE PROCESS OF FORMING RESOURCEFULNESS AND VITALITY OF THE INDIVIDUAL/ С.В. Шевченко // Psychological features of the actualization of resourcefulness and vitality of the individual: conceptualization and development. Monograph. Edited by Hanna Varina, Natalia Falko, Olha Kovalova. Publishing House of University of Technology, Katowice, 2023 – Р. 261-280.

Професійна активність:

  • підготувала призера ІІ-го етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт в галузі «Педагогічна та вікова психологія» Волобуєву А. – диплом III ступеня, 2017р.;
  • співорганізатор І Міжнародного психологічного конгресу «Стрес та захист психічного здоров’я в умовах сучасного суспільства», 2010 р.;
  • учасник проекту «Креативний простір «Просто Неба»», що реалізовується за підтримки British Council-Active Citizens, учасник проекту соціальної дії «ProfУСПІХ: стратегія професійного вибору», який реалізується за підтримки Британської Ради в Україні;
  • авторські майстер-класи «Жінка-Берегиня роду», «Майстерня бажань»;
  • член Національної психологічної асоціації (м. Київ)