Стейкхолдери і роботодавці

СТЕЙКХОЛДЕРИ І РОБОТОДАВЦІ 

Договори про співпрацю

Відеозаписи майстер-класів професіоналів-практиків

 

Зворотній зв’язок з роботодавцями здійснюється на підставі проведення щорічних спільних заходів (круглих столів, методичних семінарів), підписанні договорів про співробітництво, досліджень відкритих джерел та опитувань. Наприклад регіональні роботодавці проявляють підвищений інтерес до таких аспектів підготовки фахівців, як:  здатність до надання консультативної допомоги внутрішньопереміщеним особам; учасникам АТО та членам їх сімей; особам, які опинились у складних життєвих обставинах; здатність здійснювати психологічний супровід інклюзивного простору та багатодітних родин тощо.

 

16 січня 2024 р. відбувся круглий стіл «Практична підготовка на освітніх програмах спеціальності 053 Психологія:  Погляд стейкхолдера»

Організаторами форуму виступили гаранти освітніх програм кафедри психології: ректор, доцент Фалько Наталя Миколаївна (ОП Психологія. Практична психологія. ОР Магістр), керівник Центру експертизи і моніторингу якості освітнього процесу, завідувач кафедри психології Прокоф’єва Олеся Олексіївна (ОП Психологія. Клінічна психологія. ОР Бакалавр), професор Ковальова Ольга Вікторівна (ОП Клінічна і реабілітаційна психологія. ОР Магістр), доцент Шевченко Світлана Віталіївна (ОП Психологія. Психологічне консультування. ОР Бакалавр), доцент ****** (ОНП Гарденотерапія. ОР Магістр).

Радо зголосилися до участі у форумі запрошені гості, зовнішні стейкхолдери, випускники:

  • Шиліна Галина Анатоліївна – кандидат педагогічних наук, керівник управління освіти Мелітопольської міської ради Запорізької обл.
  • Корець Тетяна Геннадіївна – директор комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр № 2» Мелітопольської міської ради Запорізької обл.
  • Ткачова Тетяна Сергіївна – фахівець з навчання, оцінки та розвитку персоналу ПрАТ МХП «Оріль-Лідер»
  • Сіренко Тетяна Василівна – заступниця директора ДЗ Центр психічного здоров’я та реабілітації «Лісова Поляна» МОЗ України
  • Бреславець Людмила Георгіївна – практичний психолог, арт-терапевт, директор комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Солоницівської селищної ради
  • Савченко Наталія Миколаївна – директор ліцею № 16 Мелітопольської міської ради Запорізької обл.
  • Петров Володимир Миколайович – психолог-волонтер, простір для ВПО Шелтер, випускник ОП Практична психологія
  • Поліщук Юлія Віталіївна – старший викладач Дніпровського національного університету, дефектолог, логопед, медичний психолог, здобувач ОП Клінічна і реабілітаційна психологія
  • Нікітіна Ірина Володимирівна – психолог, арт-терапевт, фасилітатор, психолог 2021 року у Дніпропетровській обл., керівник центру розвитку особистості «ПізнавайКА» (м. Кривий Ріг), здобувач ОП Клінічна і реабілітаційна психологія
  • Прийменко Дмитро Сергійович – кандидат медичних наук, лікар вищої категорії, здобувач ОП Клінічна і реабілітаційна психологія
  • Емінова Елла Сергіївна – психолог у Центрі надання психологічної допомоги для українців в Garden Lane Church, Велика Британія, практичний психолог Василівська ЗОШ № 3 І-ІІІ ступенів, психолог-консультант БФ «UA Mental Help”, випускниця ОП Практична психологія
  • Муха Людмила Вікторівна – волонтер Благодійної організації «Світ українцям», психолог Запорізької початкової школи «Злагода» здобувач ОП Клінічна психологія
  • Бідованець Олена Юліанівна – головний спеціаліст психічного здоров’я, Державна установа «Центр громадського здоров’я МОЗ України», здобувач ОНП Гарденотерапія
  • Kлiмeнтьєвa Biктopiя Bячecлaвiвнa – директор з маркетингу ТОВ «ЮКРЕЙН Ізатекс Інвест», холдинг ISATEX INVEST GROUP, здобувач ОП Клінічна та реабілітаційна психологія

У форумі приймали участь науково-педагогічні працівники з групи забезпечення освітніх програм: доцент Кобильник Лілія Миколаївна, доцент Гузь Наталія Василівна, ст. викл. Мостова Тетяна Олександрівна, а також старший лаборант кафедри психології Ціомашко Світлана Дмитрівна, лаборант Устюгова Яна Едуардівна.

Під час круглого столу були обговоренні вектори співпраці стейкхолдерів і гарантів освітніх програм, механізми і процедури впливу стейкхолдерів на освітню програму і якість освітнього процесу на освітній програмі, зокрема внесення пропозицій до формулювання галузевого і регіонального контексту ОП.

На зустрічі детально обговорювались питання практичної підготовки, зокрема, програми практик на ОР Бакалавр (виробнича практика (психодіагностична), виробнича практика (психопрофілактична), виробнича практика (розвиткова), виробнича практика (з фаху)) та ОР Магістр (виробнича практика з клінічної психології, виробнича практика з реабілітаційної психології, виробнича практика (з фаху)).

Дискусія на круглому столі була побудована навколо питань: Які види активності можуть здійснювати студенти-практиканти на базі установи? Чим можуть допомогти студенти персоналу (психологи, медики)? Що саме можуть розробити студенти, що стане у нагоді і їм, і організації? Що саме може запропонувати установа для організації практики (документація, консультації, діагностика, консультація фахівців з проходження практики, групові форми роботи тощо), враховуючи різні типи установ і онлайн/офлайн режим роботи?

Стейкхолдери наголошували на психодіагностичній і психоедукаційній роботі студента-практиканта, врахування онлайн формату роботи. Петров Володимир запропонував започаткувати для здобувачів спеціальності, які вже працюють за фахом інтервізійні групи. Доц. Прокоф’єва Олеся та директор КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 2» ММР Корець Тетяна обговорили можливість організації курсів підвищення кваліфікації для фахівців ІРЦ на базі кафедри психології.

Результати круглого столу «Практична підготовка на освітніх програмах спеціальності 053 Психологія:  Погляд стейкхолдера» будуть обговорені на розширеному засіданні кафедри психології задля урахування зазначених пропозицій у програмах виробничих практик та змістового оновлення у 2024 році освітніх програм Психологія. Клінічна психологія. ОР Бакалавр, Психологія. Психологічне консультування. ОР Бакалавр, Психологія. Практична психологія. ОР Магістр, Клінічна і реабілітаційна психологія. ОР Магістр, ОНП Гарденотерапія. ОР Магістр.

Дякуємо всім учасникам за активну участь і запрошуємо до нових зустрічей!

 

Форум «Перспективи розвитку освітніх програм спеціальності 053 Психологія: Погляд стейкхолдера» відбувся 10 лютого 2023 р. в онлайн форматі за участі закордонних колег.

Організаторами форуму виступили гаранти освітніх програм кафедри психології: в.о. ректора, доцент Фалько Наталія Миколаївна (ОП Психологія. Практична психологія. ОР Магістр), керівник Центру експертизи і моніторингу якості освітнього процесу, доцент Прокоф’єва Олеся Олексіївна (ОП Психологія. Клінічна психологія. ОР Бакалавр), професор Ковальова Ольга Вікторівна (ОП Клінічна і реабілітаційна психологія. ОР Магістр), доцент Шевченко Світлана Віталіївна (ОП Психологія. Психологічне консультування. ОР Бакалавр).

Радо зголосилися до участі у форумі запрошені гості, зовнішні стейкхолдери, студентські гаранти освітніх програм:

Семікін Михайло Олександрович – заступник Мелітопольського міського голови з питань діяльності виконавчих органів влади,

Ренферт Наталія Євгеніївна – психолог, травматерапевт Психосоматичної реабілітаційної клініки Альпенблік, Існі-Ноєтраухбург (Німеччина),

Емінова Елла Сергіївна – психолог у Центрі надання психологічної допомоги для українців в Garden Lane Church, Велика Британія, студентський гарант ОП Психологія. Практична психологія. ОР Магістр, випускниця ОП Психологія. Клінічна психологія. ОР Бакалавр,

Ткачова Тетяна Анатоліївна – фахівець з навчання, оцінки та розвитку персоналу ПрАТ МХП “Оріль-Лідер”,

Кваша Наталія Валентинівна – методист Запорізького міського територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), випускниця ОП Психологія. Практична психологія. ОР Магістр,

Мостова Тетяна Олександрівна – директор КЗ «Василівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3» Василівської міської ради Запорізької області,

Поліщук Юлія Віталіївна – старший викладач Дніпровського національного університету, дефектолог, логопед, медичний психолог,

Бреславець Людмила Георгіївна – практичний психолог, арттерапевт, директор комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Солоницівської селищної ради,

Петров Володимир Миколайович – психолог-волонтер, простір для ВПО Шелтер, випускник ОП Психологія. Психологічне консультування. ОР Бакалавр, здобувач ОП Психологія. Практична психологія,

Мусієнко Наталія Юріївна – психолог Мелітопольського районного відділу 1 філії Державної установи “Центр пробації” у Запорізькій області,

Муха Людмила Вікторівна – волонтер Благодійної організації «Світ українцям», здобувач ОП Психологія. Клінічна психологія. ОР Бакалавр,

Іовова Ірина Володимирівна – практичний психолог Ліцею № 16 Мелітопольської міської ради Запорізької області,

Сухомлінова Анастасія Сергіївна – голова студентської ради університету, здобувачка ОП Психологія. Практична психологія,

Устюгова Яна Едуардівна – голова студентської ради хіміко-біологічного факультету, лаборант кафедри психології;

Станкова Олександра Валеріївна – студентський гарант, здобувачка ОП Психологія. Психологічне консультування,

Барабашенко Аліна Сергіївна – студентський гарант, здобувачка ОП Психологія. Клінічна психологія.

У форумі приймали участь науково-педагогічні працівники з групи забезпечення освітніх програм: доцент Кобильник Лілія Миколаївна, доцент Гузь Наталія Василівна, а також старший лаборант кафедри психології Ціомашко Світлана Дмитрівна.

Під час форуму були обговоренні вектори співпраці стейкхолдерів і гарантів освітніх програм, механізми і процедури впливу стейкхолдерів на освітню програму і якість освітнього процесу на освітній програмі, зокрема внесення пропозицій до визначення мети ОП, формулювання галузевого і регіонального контексту ОП, визначення переліку обов’язкових і вибіркових освітніх компонентів, програми практик, тем кваліфікаційних робіт і атестації здобувачів.

Робота на форумі проводилась у підгрупах, на які були розподілені учасники за відповідно до освітніх програм. Під час роботи у підгрупах відбулося обговорення змісту освітніх програм, запропоновані зміни у переліку обов’язкових і вибіркових освітніх компонентів, компетентностей, якими має володіти сучасний психолог. Активна дискусія відбулася стосовно психодіагностичних компетентностей психолога, компетентності у наданні психологічної допомоги за допомогою сучасних технологій, зокрема тілесної терапії, когнітивно-поведінкової терапії, компетентностей у коучинговій діяльності, компетентності у роботі з психічною травмою. Стейкхолдерами було також рекомендовано ввести вибірковий курс для ОР Бакалавр галузі знань 01 Освіта/Педагогіка курс “Психолого-педагогічна робота з травмою”.

Наприкінці зустрічі професор Ковальова Ольга Вікторівна запросила стейкхолдерів до проведення гостьових лекцій і спільних майстер-класів.

Результати форуму «Перспективи розвитку освітніх програм спеціальності 053 Психологія: Погляд стейкхолдера» будуть обговорені на розширеному засіданні кафедри психології задля змістового оновлення у 2023 році освітніх програм Психологія. Клінічна психологія. ОР Бакалавр, Психологія. Психологічне консультування. ОР Бакалавр, Психологія. Практична психологія. ОР Магістр, Клінічна і реабілітаційна психологія. ОР Магістр.

Дякуємо всім учасникам за активну участь і запрошуємо до нових зустрічей!

 

 

ФОТОРЕПОРТАЖ

Укладання чотирьохстороннього договору про співпрацю між МДПУ імені Богдана Хмельницького, Мелітопольською районною державною адміністрацією, Мелітопольською центральною районною лікарнею та громадською організацією «Центр «Побратим» (докладніше)

Презентація кафедри (у рамках участі МДПУ у презентації Нової української школи), 2018 р. Гості: М.А. Порошенко, голова Ради Благодійного фонду Петра Порошенка, Т.Я. Озерова, директор Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації

Залучення студентського самоврядування до моніторингу та перегляду освітніх програм, які реалізуються у ННІ СПМО

 

Практичний семінар «Забезпечення ефективності реалізації освітніх програм у процесі фахової підготовки практичних психологів» (2016 р.)

 

Діалог-практикум «Теоретична та практична підготовка майбутнього фахівця у компетентністному підході: вектори збігання» (2017 р.)

Робочий візит заступника міністра освіти і науки України Максима Стріхи, знайомство з роботою кафедри психології, 2018 р.

 

Пропозиції роботодавців враховуються при обговоренні та затвердженні ОП. Зокрема, отримані пропозиції були враховані при формулюванні результатів навчання.

Пропозиції роботодавців враховуються при обговоренні та затвердженні ОП Психологія. Психологічне консультування, за рекомендацією роботодавців введено такі вибіркові дисципліни: «Психологія кризи», «Психологія травми», «Геронтопсихологія»;  при обговоренні та затвердженні ОП Психологія. Клінічна психологія за рекомендацією роботодавців введено такі вибіркові дисципліни: «Психологічний супровід інклюзивного простору», «Технології проведення корекційно-розвиткових занять», «Психологія травми».

 

АКАДЕМІЧНА СПІЛЬНОТА

При формулюванні цілей та програмних результатів освітніх програм були враховані напрацювання академічної спільноти. У межах реалізації компетентнісного підходу, підготовки професійно-компетентних фахівців та підвищення якості практичної підготовки здобувачів на науково-методичних та методологічних семінарах кафедри та інституту регулярно обговорюються питання щодо вдосконалення підготовки фахівця, становлення його як компетентного професіонала, глибоко освіченого у своїй галузі знань.

 

Семінар «Сучасні коуч-технології. Інтенсивна практика трансформаційного коучингу», ведучий – віце-президент Вищої лінгвістичної школи в м. Ченстохова (Польща) Томаш Кук, 2019 р.

Навчально-методичний семінар “Впровадження в освітній процес інноваційних методів навчання” для викладачів університету, 2018 р.

Майстер-клас «Сучасні інноваційні технології в роботі психолога» в межах Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ВЧИТЕЛЯ В УМОВАХ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ», 2018 р. (спеціальний гість П. Хобзей, заступник міністра освіти і науки України 2015-2019 рр., Український католицький університет, з 2019 р.) 

Міжнародна науково-практична конференція «Пріоритетні напрями психолого-педагогічного супроводу в освітньому просторі Нової української школи: організація, координація, науково-методичне забезпечення», 2019 р.

 

 

Залучення стейкхолдерів, провідних фахівців галузі до освітнього процесу

28 лютого 2020 року доцентом кафедри психології Шевченко С.В. було проведено практичне заняття з курсу «Психічний розвиток особистості з практикумом» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія (319-с група) за темою «Аномалії розвитку». На заняття в якості стейкхолдера та провідного фахівця галузі була запрошена практичний психолог Центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю Мелітопольської міської ради Запорізької області Євтушенко Тетяна Сергіївна.

 

WORK CAFÉ «Потенціал і можливості взаємодії науковців та психологів-практиків» (2016 р.)

 

ФОТОРЕПОРТАЖ

Регіональна науково-практична конференція «Соціально-психологічна підтримка осіб з травмою війни: міжнародний досвід та українські реалії» (8-9 листопада 2018 р.). Безпосередню участь у заході взяли понад 50 представників вищих навчальних закладів, науково-дослідних установ, загально-освітніх шкіл, громадських організацій, які опікуються питаннями психологічної допомоги постраждалим унаслідок бойових дій, соціальної роботи, медико-психологічної реабілітації військовослужбовців та членів їх сімей, військові психологи та інші зацікавлені особи.

Майстер-клас Плетка Ольги Тарасівни, м.н.с. Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, член Ради Правління НС «Національна психологічна асоціація», член Правління ГО «Асоціація психологів освіти», член ВГО «Арт-терапевтична асоціація», член Ради ВГО «Українська асоціація транзактного аналізу»

 
Work shop Геращенко Вікторії Романівни, практикуючий психолог, психолог-волонтер ГО «Центр «Побратим», кризисній психолог, сімейний психотерапевт, психолог магістр, приватна психологічна практика

Викладачі кафедри приймали участь у виконанні міжнародних проектів, результати яких використовуються під час перегляду структури та змісту ОП. Психологічне консультування. Наприклад, доценти Фалько Н.М. та Гузь Н.В. приймали участь в міжнародному проекті «Створення комплексної системи надання допомоги вимушеним переселенцям з зони АТО та громаді м. Бердянськ», Фалько Н.М. психолог-консультант проекту «Психосоціальна підтримка й конфліктний менеджмент» (за підтримки Німецького товариства з міжнародного співробітництва «Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH»).

Викладачі кафедри приймали участь у виконанні міжнародних проектів, результати яких використовуються під час перегляду структури та змісту ОП Психологія. Клінічна психологія. Наприклад, Прокоф’єва О.О. і Царькова О.В. проводили тренінг «Лідер. Спікер. Партнер» у рамках проекту Центру освіти дорослих м. Мелітополь за підтримки DVV International; Прокоф’єва О.О. і Царькова О.В. були партнерами проекту «Креативний простір «Просто Неба»» за підтримки British Council-Active Citizens. Аналіз закордонних програм підготовки (Университет штата Мэриленд, округ Балтимор (UMBC), Університет Нью-Йорка в Празі (UNYP), Університет соціальних та гуманітарних наук Польщі (SWPS) призвів до включення в ОП вибіркових дисциплін «Біологія поведінки людини», «Психогенетика».

 

Випусковою кафедрою розроблено систему зворотного зв’язку зі стейкхолдерами, впроваджується сертифікаційні освітні програми «Менеджмент кризового та екстреного психологічного втручання», «Сучасні практико-орієнтовані технології в психології» проводяться регіональні наукові семінари-практикуми.

З метою розвитку міжнародної мобільності враховано рекомендації стейкхолдерів про поглиблене вивчення іноземних мов.

 

ЗДОБУВАЧІ ТА ВИПУСКНИКИ 

На етапі розгляду та прийняття освітніх програм одним з чинників її обґрунтування були проведені опитування, бесіди та заходи зі студентами і випускниками кафедри психології, під час яких з’ясовувались і уточнювались пропозиції щодо цілей, змісту, програмних результатів навчання, практичної підготовки.

Представники здобувачів вищої освіти були включені до проектної групи з розробки ОП Психологія. Психологічне консультування (Кашаєва Г.М. – студенка 4 курсу спеціальності 053 Психологія Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького), з розробки ОП Психологія. Клінічна психологія (Чиркова А.С. – студенка 3 курсу спеціальності 053 Психологія Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького).

Також для здобувачів були проведені діалог-презентація «Я-психолог професіонал», методичний семінар «Алгоритм складання портфоліо здобувача вищої освіти», круглий стіл «Ефективна побудова особистісної та професійної траєкторії фахового зростання». Отримані пропозиції були враховані при формулюванні програмного результату навчання: Відповідально ставитися до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.  За рекомендацією здобувачів введено на ОП Психологія. Психологічне консультування введено вибіркову дисципліну «Психологія агресії», на ОП Психологія. Клінічна психологія – вибіркову дисципліну «Психосоматика».

 

ФОТОРЕПОРТАЖ

Діалог-презентація «Я-психолог професіонал» (2017 р.)

 

Круглий стіл з елементами тренінгу «Розвиток позитивної мотивації здобувачів вищої освіти до професійного самовдосконалення в процесі фахової практичної підготовки» (2019 р.)