Лабораторія психофізіологічних досліджень

Керівник Лабораторії – кандидат психологічних наук, доцент Шевченко Світлана Віталіївна

Мета діяльності Лабораторії – створення умов для проведення науково-методичних, експериментальних досліджень з актуальних і пріоритетних проблем психології та психофізіології, діагностики психічних, особистісних, психофізіологічних показників та поведінкових реакцій учасників освітнього процесу Університету, а також інших осіб різних вікових груп.

Основними завданнями діяльності Лабораторії є:

1) організація, координація та проведення наукових та експериментальних досліджень відповідно до напряму роботи Лабораторії;

2)  проведення фундаментальних та прикладних наукових досліджень із договірних тематик;

3) надання наукових, діагностичних, консультаційних, експертних та інших видів послуг учасникам освітнього процесу, кафедрам, іншим структурним підрозділам Університету, а також іншим юридичним та/або фізичним особам на підставі окремих договорів (угод), ініціатором яких є Лабораторія за погодженням завідувача кафедри;

4) збір та узагальнення результатів досліджень за напрямом діяльності Лабораторії;

5) участь у підготовці наукових і науково-педагогічних кадрів, сприяння підвищенню якості підготовки здобувачів вищої освіти: бакалаврів, магістрів, аспірантів та докторантів.

Сучасний комплекс для тестування, що наявний в Лабораторії має безліч можливостей й переваг:

👍Понад 600 психологічних і психофізіологічних тестів

👍Індивідуальна конфігурація для спрямованості дослідження

👍Найповніша база актуалізованих норм

👍Максимальна об’єктивність і точність результатів

👍Групове бланкове та мережеве тестування

👍Високий ступінь захисту персональних даних.

 

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 796 (із змінами) «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності» та згідно Положення про порядок надання платних послуг Мелітопольським державним педагогічним університетом імені Богдана Хмельницького затвердженого 29 квітня 2016 року Вченою радою університету (протокол № 1), Положень про Лабораторію психофізіологічних досліджень кафедри психології Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького затвердженого Вченою радою університету від 24.04.2019 року, протокол № 13 був складений перелік платних послуг Лабораторією психофізіологічних досліджень. Наказ № 107/37-06 від 18.11.19р. про введення в дію платних послуг Лабораторії психофізіологічних досліджень при кафедрі психології.

ПЕРЕЛІК ПОСЛУГ Лабораторії психофізіологічних досліджень

для замовлення звертайтеся

тел. +380 67 592 93 14 або e-mail: psychology@mspu.edu.ua

Послуга Цільова аудиторія
Проведення діагностики  
1. Загальна психодіагностика ( індивідуальна оцінка поточного стану пізнавальних психічних процесів; стійких особливостей особистості та специфіки прояву активності) Діти, дорослі, підлітки
2. Професійна психодіагностика (профвідбір і профорієнтація, періодичний контроль фахівців, оцінка професійно важливих якостей для різних професій) Підлітки, старшокласники, дорослі
3. Клінічна психодіагностика (виявлення та оцінка ступеня тяжкості психологічних розладів на тлі діагностики соматичної патології  особистості) Діти, підлітки, дорослі
4. Дитяча психодіагностика  (оцінка пізнавальних процесів, емоційного стану та адаптації дітей до умов навчання та виховання)

 

 

 

– оцінка  емоційного стану дитини, рівень шкільної зрілості, особливості стосунків у сім’ї.

 

–  вивчення особливостей когнітивних функцій, реакцій на різні види діяльності, рівня невротизації дитини

 

– профорієнтаційний блок (підбір сфери майбутньої діяльності відповідно до психотипів і особистісних якостей)

Діти, підлітки, старшокласники (зокрема в рамках поглибленого медико-психолого-педагоігчного обстеження)
дошкільники
діти молодшого та середнього шкільного віку
старшокласники
5. Соціальна психодіагностика (діагностика особливостей стилю спілкування та взаємодії між особистістю і групою) Діти, підлітки, дорослі
6. Психофізіологічна діагностика (апаратна діагностика властивостей та функціональних станів нервової системи, особливості координації, моторики,  самообслуговування,  оцінка рівня адаптивних можливостей до навантажень з нервово-психічним напруженням др.) Дорослі, діти, підлітки
7. Психодіагностика сім’ї (аналіз подружніх відносин, особливостей спілкування батьків і дітей; діагностика внутрішньо сімейних та дитячо-батьківських відносин) Діти, підлітки, дорослі
8. Комплектація «Спорт» (комплексна оцінка важливих для спортивної діяльності психофізіологічних та психічних властивостей організму: функціональної асиметрії людини, особистісної тривожності, стійкості до впливів стрес-факторів; оцінка функціонального стану спортсмена, його готовності до виступу (грі), своєчасна діагностика стану перетренованості та виявлення початкових стадій захворювання) Діти, підлітки, дорослі

Спортсмени в рамках поглибленого медичного обстеження

 

Надання консультативних послуг щодо результатів діагностики Діти, підлітки, дорослі
Надання рекомендацій за результатами діагностики Діти, підлітки, дорослі

 

 

ДОСЯГНЕННЯ

Презентація діяльності, напрямів роботи та наукових досягнень Лабораторії в межах участі у Міжнародній конференції «(The International Conference on Sustainable Futures: Environmental,Technological, Social and Economic Matters)» було презентовано авторські розробки за результатами досліджень на базі Лабораторії за темою «The peculiarities of using the computer complex HC-psychotests in the process of psychodiagnosis of the level of development of future specialists` mental capacity » (20 травня 2020 року).

 

 

 

 

12 лютого 2022 року у рамках ІІІ Всеукраїнському науково-практичному форумі «Соціально-психологічні та правові аспекти протидії насильству в освітніх закладах» (ДНІПРОВСЬКИЙ ГУМАНІТАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ) презентовано авторську розробку «ДІАГНОСТУВАННЯ ЯК ПРЕДИКТОР ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПРОЯВІВ НАСИЛЬСТВА В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ з демонстрацією можливостей Лабораторії психофізіологічних досліджень.

В межах участі у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Інклюзивна освіта як індивідуальна траєкторія особистісного зростання дитини з особливими освітніми потребами» 25.04.2023 року, м. Вінниця представлено авторську розробку СПРИЯННЯ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ЗАСОБАМИ АРТ-ТЕРАПІЇ з демонстрацією можливостей Лабораторії психофізіологічних досліджень.

День відкритих дверей “OPEN DAY UNIVERSITY 2023” (31.05.2023 року), де було презентовано можливості Лабораторії психофізіологічних досліджень

 

 

 Супровід освітнього процесу (проведення навчальних занять на базі лабораторії).
Велике значення в розвитку методології психологічної діагностики мають технічні засоби стимуляції, реєстрації та обробки психодіагностичної інформації.
Здобувачі вищої освіти спеціальності Психологія, в рамках
практичних занять відпрацьовують навички проведення комп’ютерного психодіагностичного дослідження за допомогою сучасних комп’ютерних програм. Тести з включають в себе методики, що діагностують рівень розвитку загальних і спеціальних здібностей, пізнавальних процесів, особистісні, емоційно-вольові особливості, психофізіологічні показники, особливості психомоторних реакцій особистості тощо.

Консультування здобувачів вищої освіти та стейкхолдерів з питань діяльності Лабораторії, ознайомлення практичних психологів м. Мелітополя, директора КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» ММР ЗО Т з можливостями роботи Лабораторії, обговорення питань подальшої співпраці.

В межах реалізації програми підвищення кваліфікації для психологів та практичних психологів, науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти всіх рівнів акредитації зі спеціальності 053 Психологія за освітньою програмою «Сучасні інноваційні технології в освіті та психології» 03 грудня 2019 року співробітниками Лабораторії психофізіологічних досліджень було організовано та проведено науково-методичний семінар “Сучасні методи психофізіологічної діагностики особистості”. Доцент Шевченко С.В. презентувала присутнім унікальні можливості, переваги комп’ютерного комплексу, особливості складання протоколу за результатами діагностики особистості. Учасники семінару мали можливість ознайомитися власноруч з напрямами роботи Лабораторії, дослідити за допомогою обладнання власні психологічні, особистісні, емоційні та психофізіологічні показники.

Презентація, поширення інформації про діяльність, напрями роботи та наукові досягнення Лабораторії.

– в межах участі у Міжнародному культурно-просвітницькому фестивалі «З Країни в країну», де були презентовані напрями роботи та можливості діяльності Лабораторії (10.08.19р.);
– в межах участі в інтеркультурному фестивалі «Віра. Надія. Любов» (28.09.2019 року)


– презентація можливостей Лабораторії в межах участі у заході «Бізнес-FEST Покровський ярмарок у Мелітополі» (13.10.2019 року) в парку культури та відпочинку імені М. Горького, де на тематичній локації викладачі кафедри психології презентували діяльність своєї унікальної Лабораторії психофізіологічних досліджень.
–  під час проведення Міжнародної  науково-практичної конференції «Пріоритетні напрями психолого-педагогічного супроводу в освітньому просторі Нової української школи: організація, координація, науково-методичне забезпечення» (12-13 вересня 2019 року), де учасники мали змогу познайомитися з діагностичною базою Лабораторії та унікальним сучасним обладнанням (зокрема викладачі кафедри практичної психології Київського національного університету імені Т.Г. Шевченка відмітили високий рівень науково-технічного забезпечення у підготовці психологів, розвиток їх професійних компетентностей в сучасній Лабораторії, можливість здійснювати психодіагностику на сучасному апаратурному обладнанні).


– розробка та розповсюдження іміджевої  продукції (рекламних буклетів) про Лабораторію психофізіологічних досліджень, реклама через соціальні інтернет мережі
–  презентація можливостей Лабораторії та її обладнання у віртуальній екскурсії, що розміщена на сайті Університету
– в рамках існуючих угод між Університетом та центром «Побратим», міським відділом освіти, районною лікарнею розповсюдження інформації щодо представлення платних психологічних послуг

 

СПІВРОБІТНИЦТВО

В межах реалізації договору між Мелітопольським державним педагогічним університетом імені Богдана Хмельницького та освітніми закладами Новенської сільської ради кафедрою психології активно реалізуються заходи щодо психологічного супроводу учасників освітнього процесу. Так, 9 та 17 лютого 2022 року на базі кафедри психології відбувся профорієнтаційний захід для учнів 9-10-11-х класів. Відразу на двох локаціях було організовано роботу. Першим важливим етапом стало проведення комплексної профдіагностики для учнів на базі Лабораторії психофізіологічних досліджень, результати якої дозволили надати рекомендації щодо майбутнього професійного вибору.

27 вересня 2019 року Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького в рамках першого офіційного візиту Лабораторію психофізіологічних досліджень відвідали Надзвичайний і Повноважний Посол Федеративної Республіки Німеччина в Україні пані Анка Фельдгузен і Генеральний консул Німеччини у м. Донецьк (офіс м. Дніпро) пан Штефан Кайль.

Підписання білатеральної угоди про співпрацю між Лабораторією психофізіологічних досліджень та Вищою лінгвістичною школою у м. Ченстохова (червень 2019 року)

Здійснення діагностики психічних, особистісних, психофізіологічних та поведінкових реакцій учасників освітнього процесу та інших осіб за окремими догодами, зокрема укладання угоди з  відділом з гуманітарних питань Гірсівської сільської ради (12.12.2019 року).     Договір підписали ректор університету Анатолій Солоненко і голова Гірсівської сільської ради .

 

НАУКОВИЙ ДОРОБОК

  • Шевченко С.В. Психофізіологічні показники розумової працездатності здобувачів вищої освіти /С.В. Шевченко // Технології розвитку інтелекту. – В. 3(2). – 2019. – С. 70-83. Фахове видання Режим доступу http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/5941
  • Шевченко С.В. Особливості діагностики навчальної мотивації здобувачів вищої освіти /С.В. Шевченко // Теорія і практика сучасної психології. – В. 2 (1). – 2019. – С. 159-163. Фахове видання, Index Copernicus Режим доступу http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/3397
  • Шевченко С.В. Ключові аспекти дослідження психофізіологічної адаптації першокурсників /С.В. Шевченко // Вісник КНУ імені Т.Г. Шевченка. Серія «Психологія». – В. 1 (10). – 2019. – С. 109-112. Фахове видання Режим доступу http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8036/
  • Шевченко С.В. Особливості адаптації першокурсників до навчального навантаження сучасного освітнього процесу вищої школи
    /С.В. Шевченко, І.Г. Денисов // Актуальні проблеми психології: зб. Наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – В. 11 (20). – 2019. – С. 345-361. Фахове видання Режим доступу   http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8061
  • Shevchenko S., ********* The peculiarities of using the computer complex HC-psychotests in the process of psychodiagnosis of the level of development of future specialists’ mental capacity/Paper presented at the CEUR Workshop Proceedings, 2020
  • V. Osadchyia , K Osadchaa , ************, S Shevchenko I. Bulakh Specific features of the use of augmented reality technologies in the process of the development of cognitive component of future professionals’ mental capacity |2020
  • ******** , V. Osadchyia , K. Osadchaa , S. Shevchenkoa and S. Lytvynova Peculiarities of cloud computing use in the process of the first-year students’ adaptive potential development|2020
  • ******** , V. Osadchyi , K. Averina and E. LavrovPeculiarities of Using LearningApps Service in the Process of Developing a Motivational Component of Professional Training of Future Professionals in Terms of Adaptive Learning|2020
  • *********, S. Shevchenko Features of Implementation of Augmented and Virtual Reality Technologies in the Psycho-correctional Process of Development of Emotional Intelligence of High School Students in Terms of Professional Self-determination\2020
  • Shevchenko S, Osadchyi V, *******, Prokofiev E, Serdiuk I Use of AR/VR technologies in the development of future specialists stress resistance: Experience of STEAM-laboratory and laboratory of psychophysiological research cooperation/ 2021
  • Falko, Natalia та Shevchenko, Svitlana та ********* Vdovichenko, Oksana Correlation between managers personal qualitiees and their motivation for labour activity\2021
  • Шевченко С., *******. Рeculiarities of intrafamilial relations of married couple with different levels of occupational employment \2021******** , K. Osadcha, S. Shevchenk , V. Voloshyn , I. Riznitskii and A. Uchitel Main Determinants of the Use of Cloud Technologies in the Development of Professional Stability of the Future Specialist in the Conditions of Adaptive Learning\2022
  • ********, Kateryna P. Osadcha , Svetlana V. Shevchenko and Valentyna V. Voloshyna Developing professional stability of future socionomic specialists using cloud technologies in blended learning|2022
  • ********, Kateryna P. Osadcha , Svetlana V. Shevchenko and Valentyna V. Voloshyna Developing professional stability of future socionomic specialists using cloud technologies in blended learning|2022
  • Шевченко, Світлана Віталіївна and ******** Імплементація інноваційних ІКТ та АR-технологій в процесі розвитку життєстійкості майбутніх фахівців. Відкрита наука та інновації в Україні 2022
  • **********, Svitlana Vitaliivna Shevchenko IMPLEMENTATION OF ART THERAPY TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF PSYCHOLOGICAL SUPPORT OF PRESCHOOL CHILDREN WITH DEVELOPMENTAL DISABILITIES\2023
  • **********, Svitlana Vitaliivna Shevchenko PSYCHOLOGICAL PATTERNS OF SOCIAL PROCESSES AND PERSONALITY DEVELOPMENT IN MODERN SOCIETY\2023
  • ***********, Viacheslav V Osadchyi, Svetlana V Shevchenko Enhancing adaptive learning: leveraging interactive exercises through the LearningApps service\2023
  • ********** , Kateryna P. Osadcha, Svetlana V. Shevchenko and Valentyna V. Voloshyna Developing professional stability of future socionomic specialists using cloud technologies in blended learning\2023