ФАЛЬКО Наталя Миколаївна – ректор

з липня 2023 р. – ректор університету

кандидат психологічних наук, доцент

Освіта:

  • кандидат психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія, тема дисертації «Психологічні особливості особистісно-професійного становлення студентів психолого-педагогічних спеціальностей»;

Наукові інтереси:  проблеми становлення та розвитку особистості; вікові особливості патопсихологічних розладів особистості; використання методів групової психотерапії у діяльності практичного психолога.

 

 

 CV in English

Посилання на наукометричні бази:

Підвищення кваліфікації:

  1. навчальний курс «Арт-терапія в роботі з дітьми та їх батьками» ВГО «Арт-терапевтичної асоціації», м. Мелітополь, 2013-2014 рр.;
  2. авторський семінар Ш.О. Амонашвілі «Основи гуманно-особистісного підходу дітей в освітньому процесі», 2013 р.;
  3. міжнародне науково-практичне стажування «Інклюзивна освіта – теорія і практика», м. Седльце, Польща, 2014 р.;
  4. міжнародне науково-практичне стажування «Інноваційні методи та технології в освіті: новітні європейські освітні практики (Соціальні та поведінкові науки. Психологія)», Вища Лінгвістична Школа, м. Ченстохова, Польща, 2017 р.
  5. Has completed requirements for the certified international scientific professional development course for the European educational project «The innovative Methods and Technologies of Teaching: The Newest in the Europefn Educational Practice» (Social and Behavioral Sciences. Psychology), 180 hours (6 credits ECTS), 2017 year, Poland.
  6. Підвищення кваліфікації у ВНЗ «Міжрегіональна Академія управління персоналом» за програмою «Психологія», 90 год. (3 кредити ECTS), 2018 р., м. Київ. Тема: «Підготовка майбутніх психологів до здійснення психологічного консультування: соціокультурний вимір».
  7. Навчальний курс «Основи використання тесту інтелекту WISC-ІV», 16 год. (0,5 кредити ECTS), 11-12 лютого 2021 р., м. Київ.
  8. Підвищення кваліфікації у ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля» за програмою «Підготовка закладів вищої освіти до проходження міжнародних акредитацій за Європейськими стандартами якості», 90 год. (3 кредити ECTS), 2021 р.
  9. As part of the implementation of Jean Monnet and Erasmus+ projects, I participated in:

– Intensive course «EU Inclusion Policy in Education», certificate № IPE2022-000426, January 17-28, 2022 (24 hours, 0,8 ECTS credits);

– Intensive course «Social Dimensions of European Policies Studies», certificate № SDEPS2022000374, January 17-28, 2022 (12 hours, 0,4 ECTS credits);

– Intensive course «European Social Model», certificate  № ESM2022000436, January 17-28, 2022 (26 hours, 0,9 ECTS credits);

– Intensive course «European Policy of Social Cohesion», certificate №  EPSC2022000404, January 17-28, 2022 (12 hours, 0,4 ECTS credits);

– Course «European Policy of Social Innovations», certificate № EPSI2022000442, January 17-28, 2022 (12 hours, 0,4 ECTS credits);

–  Seminar «European Social Policy», certificate № ESP2022-000438, January 17-28, 2022 (20 hours, 0,7 ECTS credits).

10. Підвищення кваліфікації у ДНВЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» за програмою освітнього курсу «Арттерапевтичні оздоровчі технології», 120 год. (4 кредити ECTS), 2022 р.

11. Навчання на програмі управлінського розвитку «Школа освітніх управлінців» Києво-Могилянської Бізнес Школи (kmbs), 180 год. (6 кредитів ECTS), лютий-грудень 2022 р., м. Київ.

12. Навчання за програмою підвищення кваліфікації керівників ЗВО «Особливості управління закладами вищої освіти та освітнім процесом в умовах воєнного стану», 45 год. (1,5 кредити ECTS), 2022 р.

13. As part of the implementation of Jean Monnet and Erasmus+ projects, I participated in:International Winter School «SOCIAL DIMENSIONS OF EUROPEAN STUDIES» (180 hours, 6 ECTS credits)- Intensive course «EU Inclusion Policy in Education» (24 hours, 0,8 ECTS credits);- Intensive course «Social Dimensions of European Policies Studies» (12 hours, 0,4 ECTS credits);

– Intensive course «European Social Model» (26 hours, 0,9 ECTS credits);

– Intensive course «European Policy of Social Cohesion» (12 hours, 0,4 ECTS credits);

– Course «European Policy of Social Innovations» (12 hours, 0,4 ECTS credits);

–  Seminar «European Social Policy» (20 hours, 0,7 ECTS credits);

– Course «European Practices of Social Cultural Project» (36 hours, 1,2 ECTS credits);

– Independent work (38 hours, 1,2 ECTS credits).

14. Підвищення кваліфікації від ГО «ПРОГРЕСИЛЬНІ» «ПРОГРЕСИЛЬНЕ ВИКЛАДАННЯ: складові системи якості вищої освіти», 30 год. (1 кредит ECTS), 2023 р.

15. Програма підвищення кваліфікації, семінар «Запуск проекту BOOST» SVNC.TK.323, 52 год. (2 кредити ECTS), Нарвський коледж, Тартуський університет, Естонія, 18 квітня – 14 травня 2023 р.

16. Навчання у Київській школі державного управління імені Сергія Нижного за програмою: «Освіта задля успіху українців. Освітня політика та освітні технології для післявоєнної України», 60 год. (2 кредити ECTS),

17. Kick-Off meeting held at the University of Tartu as part of the KA2 Capacity Building Erasmus Programme from 12-24 February 2024 co-funded by Erasmus+, 24 hours, 0,8 ECTS credits.
«Boosting University Psychological resilience and Wellbeing in (Post-) War Ukrainian Nation / BURN (2024-2026)».

Основні науково-методиччні праці:

  • має 12 свідоцтв про реєстрацію авторського права на твір;
  • понад 80 наукових публікацій, серед них

наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:

  • Розвиток комунікативної компетентності майбутніх психологів.  Габітус,  Том 2, Випуск 18, 2020. – С.143-148. Фахове видання. 0,5 д.а. С.В. Шевченко
  • The peculiarities of the usage of AR technologies in the process of hardiness of future professionals. Особливості використання AR-технологій у процесі підготовки майбутніх фахівців. Journal of physics: Conference series. Том 1840, Випуск 1, 2021,  012059 Doi:10.1088/1742-6596/1840/1/012059 https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85103484663&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=862fa1e7c842d46f5950a8dda642297c&sot=b&sdt=b&sl=22&s=AUTHOR-NAME%28Varina+H.%29&relpos=0&citeCnt=1&searchTerm Scopus. 1,0 д.а. V. Osadchyi, H. Varina,  K. Osadcha, T. Katkova
  • Humanitarian measures to understand  the problems of the physical and  psychological integrity of the human  personality in conditions of war.Гуманітарні заходи для розуміння проблеми фізичної та психологічної цілісності особистості в умовах війни. Cuestiones Politicas Vol. 40, №74 (2022), 673-685. DOI: https://doi.org/10.46398/cuestpol.4074.37 Web of Science. 1,0 д.а. Vitalina Nikitenko, Iryna Ryzhova, Olexandr Shapurov, Olha Kovalova, Yurii Kozar
  • The communicative potential of multinational communities in countering destructive ethno-rumors in modern Ukrainian society.Комунікативний потенціал багатонаціональних спільнот у протидії деструктивним етночуткам у сучасному  українському суспільстві. Cuestiones Politicas Vol. 40, №75 (2022), 781-791. DOI: https://doi.org/10.46398/cuestpol.4075.46 Web of Science. 1,0 д.а. Lyudmila Afanasieva, Iryna Bukrieieva, Lyudmila Glyns’ka, Natalia Hlebova.
  • Transition from hierarchy to adhocratic organizational culture in a Ukrainian university: From survival to successful development in the conditions of war.Перехід від адміністративно-командної до адхократичної корпоративної культури в українському університеті: від виживання до успішного розвитку в умовах війни. Problems and Perspectives in Management, 21(2-si), 15-22. DOI: http://dx.doi.org/10.21511/ppm.21(2-si).2023.03. Scopus. 1,0 д.а.
    Olexander Zhukov
  • Falko N. Socio-psychological adaptation of the firstyear students of the economic university as a  component of individual professional development in the context of cultural and educational space / N. Falko, V. Morozov, L. Mykhailenko // Periodyk naukowy Akademii Polonijnej, Czestochowa, Akadeia Polonijna w Czestochowie, 2017, 24 (2017) nr 5, s.140.

розділи у  колективних монографіях:

  • Intercultural dialoque and interaction as the key to the success of multi-ethnic Ukrainian communities. Міжкультурний діалог та взаємодія як запорука успіху полі етнічних українських громад. Intercultural dialoque and interaction as the key to the success of multi-ethnic Ukrainian communities: monograf. Zaporizhzhia, 2023. 191 р.7,9 д.а. Afanasieva L., Bukrieieva I., Hlebova N., Hlynska L., Orlov A., Semikin M., Tsyurupa M
  • Пропріум професійної стійкості майбутнього практичного психолога у сучасному освітньому просторі // Психолого-педагогічні засади проектування освітнього простору особистості: монографія: [за заг. ред. Т.В. Ткач] / Ткач Т.В.; Швалб Ю.М.; Троїцька Т.С.; Завадська Н.Є. та ін. – Мелітополь: Вид-во КПУ, 2012. – 408с.
  • Психологічна експертиза гармонізації простору особистості: пошуки, досягнення, рецепції проектування // Людиномірність гармонізації культурно-освітнього простору особистості: методологія, експертиза та психолого-педагогічні рецепції: монографія [за заг. ред. Т.С. Троїцької] / Аносов І.П., Молодиченко В.В., Троїцька Т.С. – Мелітополь: Видавничий будинок ММД, 2012. – 378с.
  • Людиномірність як психологічна домінанта проектування життєвого світу особистості // Людинономірність у культурі, науці та освіті: філософсько-методологічні аспекти: монографія / Авт. кол.; заг. ред. В.В. Молодиченка. – Мелітополь: Видавництво МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2013. – 316с.
  • Професійна стійкість особистості як компонент гармонізації культурно-освітнього простору майбутнього фахівця // Гармонізація культурно-освітнього простору вищої школи: проблеми та перспективи: монографія / Авт. кол.; заг. ред. В.В. Молодиченка. – Мелітополь–Седльце: Видавництво МДПУ ім. Б. Хмельницького; Видавництво Природничо-гуманітарного університету в м. Седльце, 2014. – 274с.
  • Психологія розвитку дитини: Практикум /Укладачі Г.Б. Варіна, Т.А. Каткова, Н.М. Фалько. – Мелітополь: Видавничо-поліграфічний центр «Люкс», 2014. – 110 с.
  • Навчально-методичний посібник «Вступ до спеціальності (психологія): Практикум» / Укладачі Г.Б. Варіна, Л.М. Кобильнік, Т.А. Каткова, Н.М. Фалько. – Мелітополь: Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, 2015. – 279 с.

Професійна активність:

  • підготувала призера ІІ-го етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт в галузі «Педагогічна та вікова психологія» Дуб О. – диплом ІІІ ступеня, 2015 р.;
  • старший науковий співробітник фундаментального наукового дослідження «Людиновимірність гармонізації культурно-освітнього простору майбутніх педагогів» (Номер державної реєстрації НДР: 0113U000293), 2013-2015 рр.;
  • учасник проекту соціальної дії «ProfУСПІХ: стратегія професійного вибору», який реалізується за підтримки Британської Ради в Україні (British Council-Active Citizens), 2016-2017 рр.;
  • психолог-консультант проекту «Психосоціальна підтримка й конфліктний менеджмент» (за підтримки Німецького товариства з міжнародного співробітництва «Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH»), 2016-2017 рр.;
  • учасник програми «Підвищення рівня ефективності в управлінні конфліктами. Стрес-менеджмент» (за підтримки Німецького товариства з міжнародного співробітництва «Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ)GmbH»), 2017 р.;
  • автор та тренер навчальних курсів: «Активізація місцевих ЗМІ в сприянні соціальному консенсусу, врегулюванню конфліктів між ВПО та місцевими громадами і уникненню прищеплення стереотипів та тавр до ВПО», «Вдосконалення психологічної допомоги, що надається дітям та підліткам у пост-конфліктих ситуаціях», «Вдосконалення надання психологічної підтримки дорослим у пост-конфліктих ситуаціях» проекту «Створення комплексної системи надання допомоги вимушеним переселенцям із зони АТО та громаді м. Бердянськ» (за підтримки Німецького товариства з міжнародного співробітництва «Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH»), 2017 р.;
  • член Вченої ради МДПУ імені Богдана Хмельницького;
  • член робочої групи з обговорення питань формування «Плану міжкультурної інтеграції м. Мелітополя до 2020 року» та член робочої групи з моніторингу виконання міської моделі міжкультурної інтеграції «План міжкультурної інтеграції м. Мелітополь до 2020 року» Мелітопольської міської ради Запорізької області за тематичним напрямом  «Привітальна політика міста та культурно-духовні практики громади»;
  • член координаційної групи Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації щодо взаємодії суб’єктів із надання соціально-психологічної допомоги особам, демобілізованим з лав ЗСУ, Національної Гвардії України, Прикордонної служби України, учасникам АТО та їх сім’ям;
  • член ВГО «Арт-терапевтична асоціація», Національної Психологічної Асоціації України.