ГУЗЬ Наталія Василівна – директор ННІ СПМО
директор ННІ СПМО
кандидат психологічних наук, доцент
Освіта:
- кандидат психологічних наук за спеціальністю 19.00.07. – педагогічна та вікова психологія, тема дисертації: «Розвиток позитивного ставлення до навчання в учнів початкових класів»;
- підвищення кваліфікації за категорією «Викладачі кафедр ВНЗ ІІІ-ІV рівня акредитації» в Університеті менеджменту освіти НАПН України, 2012 р.;
- Наукові інтереси: психологія особистості, психологія розвитку, вікова та педагогічна психологія, психологія виховання, психологія кризових станів, психологія травмівних ситуацій, реабілітаційна психологія.
Посилання на наукометричні бази:
- GoogleScholar – https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=list_works&hl=ru&user=oNHh0-IAAAAJ
- ORCID – https://orcid.org/0000-0002-4199-4457
- ResearcherID – http://www.researcherid.com/rid/C-8308-2018
- ResearcherGate – https://www.researchgate.net/profile/Natalia_Guz
Підвищення кваліфікації:
- навчальний курс «Арт-терапія в роботі з дітьми та їх батьками» ВГО «Арт-терапевтичної асоціації», м. Мелітополь, 2013-2014 рр.;
- навчальна програма «Базовий курс глибинної психології», 2016 р.;
- стажування на кафедрі психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2017 р.;
- програма підготовки психологів-фахівців по роботі з шоковою травмою, Центр соціально-психологічної допомоги «Ресурс», 2017 р.
- Пройшла Науково-педагогічне стажування «Едукація та індивідуалізація в закладах освіти» м. Катовіце, Республіка Польща 25 червня – 04 жовтня 2020 р. (180 годин)
- Підвищила кваліфікацію за напрямами «Критичне мислення, Креативне мислення, ІКТ, «Психологія», «Практичні прийоми» (13 годин/043 кридиту ЕКТС) ТОВ «На Урок» 13.03.2021р.
- Пройшла тренінг «Сучасні підходи до медико-психологічної реабілітації осіб, що зазнали негативного впливу надзвичайних ситуацій воєнного, соціального, техногенного характеру 6-7 лютого 2021. Організація об’єднаних націй України,»Громадська безпека та Соціальна згуртованість» Програми ООН із відновлення та розбудови миру (15 годин/ 05 кридиту ЕКТС)
- Пройшла Науково-педагогічне міжнародне стажування «Фандрейзинг та основи проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід»(Польща – Україна).
- Організатори:Фундація «Зустріч» (Польща), Ягеллонський університет, кафедра Польсько-Українських Студій (Польща), громадська організація «Соборність» (Україна), Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (Україна).Форма навчання: дистанційна (платформа Zoom, Google Classroom).(12 листопада по 18 грудня 2022 р., 180 год / 6 кредитів ECTS).
- Пройшла супервізію за участю психотерапевтів Кімберлі МакНіл і Клер Браун. (США) 2022 р(18годин)
- Пройшла курс підвищення кваліфікації «Прогресильне викладання: складові вищої освіти» 03-19.04.2023 № ПВ 0519 від 1.05.2023 (30 кредитів).
- Пройшла навчання в рамках тренінгу для тренерів Першої психологічної допомоги (Керівництво з ППД від Університету Джона Гопкінза);
- Пройшла навчання в рамках циклу вебінарів «Дитяче психічне здоров’я» від благодійного фонду «Голоси дітей» та Європейської мережі дитячих психологів 2023 (60 годин)
- Пройшла супервізію за участю лікаря психіатра, психотерапевта, Керівника Школи розвитку психотерапії у Приватна психотерапевтична практика Володимира Погорілого (Чехія) 2022 р. (22 години)
- Онлайн-тренінг «Стабілізація у роботі з травмою» від Національної психологічної асоціації України, Університет Центрального Ланкашеру, проф. Джейн Айрленд і Кімберлі МакНіл. (2021р) (15 год);
- Resilience 2.0 Навчально-практичний курс З 10.04.2023 (10 тижнів)
- Навчальний семінар «8 крокова програма по роботі з втратою для дорослих, дітей, підлітків». Підготовчий базовий курс (2023р) (15 год);
- Kick-Off meeting held at the University of Tartu as part of the KA2 Capacity Building Erasmus Programme from 12-24 February 2024 co-funded by Erasmus+, 24 hours, 0,8 ECTS credits.
«Boosting University Psychological resilience and Wellbeing in (Post-) War Ukrainian Nation / BURN (2024-2026)».
Основні науково-методичні праці:
- 5 свідоцтв про реєстрацію авторського права на твір;
- понад 100 наукових публікацій, серед них:
Наукова публікація у періодичному виданні, яке включено до наукометричних баз Web of Science:
- Гузь Н.В. Дослідження особливостей соціальних цінностей майбутніх фахівців в процесі професійної підготовки / Н.В. Гузь, В.В. Гузь, С.В. Мельнікова // Наука і освіта». – №7/СХХХVІ. Психологія. – 2015. – С.21-27.
- NATALIIA HUZ, VOLODYMYR HUZ, NATALIA MOLODYCHENKO PRIMARY EDUCATION: PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECTS OF FORMING THE FOUNDATION OF A COMPETENT PERSONALITY AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research Special Issue (11/02-XX.) 2021; pp.175-179 (Web of Science). Посилання на статтю: http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110220/papers/A_30.pdf
розділи у колективних монографіях:
- Подолання тривожності дітей як чинник гармонізації освітнього середовища // Психолого-педагогічні засади проектування освітнього простору особистості: Монографія: [за аг. ред. Т.В.Ткач / Ткач Т.В., Швалб Ю.М., Троїцька Т.С., Завацька Є.Н. та ін.] – Мелітополь: Вид-во КПУ, 2012. – 408 с.розділи в 4 колективних монографіях:
- Психологічна експертиза гармонізації простору особистості: пошуки, досягнення, рефлексії проектування // Людиномірність гармонізації культурно-освітнього простору особистості: методологія, експертиза та психолого-педагогічні рецепції: монографія: [за заг. ред. Т.С. Троїцької] / Аносов І.П., Молодиченко В.В., Троїцька Т.С. – Мелітополь: Видавничий будинок ММД, 2012. – 378 с.
- Збереження психічного здоров’я здобувачів вищої освіти як умова гармонійного становлення особистості / Н.М. Фалько, Н.В. Гузь // Сучасні здоровʼязбережувальні технології: колективна монографія / За загальною редакцією проф. Ю.Д. Бойчука. – Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2018. – 704 с. – С. 425-433.
- Гузь Н.В. Психологічні особливості актуалізації професійно-особистісної зрілості майбутнього психолога засобами гештальт-терапії Інноваційні технології розвитку психологічних ресурсів особистості: колективна монографія / відпов. ред. Н.І. Тавровецька / Н.В. Гузь, Н.М.Фалько, Г.Б. Варіна. – Херсон: Херсонський державний університет. Вид-во ФОП Вищемирський В.С., 2019. – 354 с. – С. 317-328.
- Гузь Н.В. Створення простору щодо активізації засобів масової інформації в сприянні соціальному консенсусу, врегулюванню конфліктів між внутрішньо переміщеними особами та громадами /Н.В. Гузь, Н.М. Фалько // Збірник наукових праць «Теорія і практика сучасної психології» № 1/2019. – С.155-162.
- Гузь Н.В. Концептуальні засади дослідження емоційного інтелекту як фактору професійного самовизначення старшокласників / Н.В. Гузь, Г.Б. Варіна, С.В. Шевченко, В.В. Гузь //«Габітус» Випуск Т. 2. 2020. – С. 164-168. ISSN: 2663-5208 (Print), 2663-5216 (Online)
- Варіна Г.Б., Фалько Н.М., Шевченко С.В., Царькова О.В., Прокофʼєва О.О., Денисов І.Г., Гузь Н.В. Методичні рекомендації до підготовки і захисту кваліфікаційних наукових робіт з психології: навчально-методичний посібник» /Укл. С.В. Шевченко, Н.М. Фалько, Г.Б. Варіна, О.В. Царькова, О.О. Прокофʼєва, І.Г. Денисов, Н.В. Гузь. – Мелітополь: Вид-во МДПУ імені Б. Хмельницького, 2020. – 124 с.
- Шевченко С.В., Варіна Г.Б., Гузь Н.В., Прокоф’єва О.О. Програма тренінгів підвищення кваліфікації для педагогічних та науково-педагогічних працівників «Особливості побудови партнерської взаємодії з учасниками освітнього процесу: психологічний та інклюзивний аспекти». – Мелітополь: Вид-во МДПУ імені Б. Хмельницького, 2022. – 150с.
- Гузь Н.В. Психолого-педагогічний супровід родини, яка виховує дитину з особливими потребами як умова забезпечення гармонійного інклюзивного освітнього середовища початкової школи / Н.В. Гузь, В.В. Гузь, С.М. Дубяга / Концептуалізація системи сімейно-орієнтованого психолого-педагогічного супроводу родини, яка виховує дитину з особливими потребами: колективна монографія / за заг ред. д. психол.н. Царькової О.В. – Мелітополь: Люкс, 2019. – С. 116-136. Колективна монографія.
- Nataliya HUZ, Volodimir Huz Psychological resourcefulness as a criterion of physical and psychological health of an individual Psychological resources of the individual under the conditions of modern challenges Editors: Józef Kaczmarek, Hanna Varina. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2020; pp.77-84. (Розділ зарубіжної колективної монографії) ISBN 978-83-66567-06-1;
- Варіна Г.Б., Фалько Н.М., Гузь Н.В. Психологічні особливості актуалізації професійно-особистісної зрілості майбутнього психолога засобами гештальт-терапії /Г.Б. Варіна, Н.М. Фалько, Н.В. Гузь // Інноваційні технології розвитку психологічних ресурсів особистості/ відпов. ред. Н.І. Тавровецька. -Херсон: Вид-во ФОН Вишемирський В.С, 2019. – 354 с. – С.317-329.
- Nataliya Huz THE PROBLEM OF PERSONALITY RESOURCE ACTIVATION AS A MEANS OF OVERCOMSNG COMPLEX LSFE SITUATIONS // Psychological features of the actualization of resourcefulness and vitality of the individual: conceptualization and development. Monograph / Edited by Hanna Varina, Natalia Falko, Olha Kovalova. Publishing House of University of Technology, Katowice, 2023. – P. 280-399
Професійна активність:
- підготувала призера ІІ-го етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт в галузі «Філософія» Лапій Х. – диплом І ступеня, 2012 р.;
- член ВГО «Арт-терапевтична асоціація», Національної психологічної асоціації України;