ГУЗЬ Наталія Василівна – директор ННІ СПМО

доцент кафедри психології

директор ННІ СПМО

кандидат психологічних наук, доцент

Освіта:

  • кандидат психологічних наук за спеціальністю 19.00.07. – педагогічна та вікова психологія, тема дисертації: «Розвиток позитивного ставлення до навчання в учнів початкових класів»;
  • підвищення кваліфікації за категорією «Викладачі кафедр ВНЗ ІІІ-ІV рівня акредитації» в Університеті менеджменту освіти НАПН України, 2012 р.;
  • Наукові інтереси: психологія особистості, психологія розвитку, вікова та педагогічна психологія,  психологія виховання, психологія кризових станів, психологія травмівних ситуацій, реабілітаційна психологія.

 

CV in English

Посилання на наукометричні бази:

Підвищення кваліфікації:

  1. навчальний курс «Арт-терапія в роботі з дітьми та їх батьками» ВГО «Арт-терапевтичної асоціації», м. Мелітополь, 2013-2014 рр.;
  2. навчальна програма «Базовий курс глибинної психології», 2016 р.;
  3. стажування на кафедрі психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2017 р.;
  4. програма підготовки психологів-фахівців по роботі з шоковою травмою, Центр соціально-психологічної допомоги «Ресурс», 2017 р.
  5. Пройшла Науково-педагогічне стажування «Едукація та індивідуалізація в закладах освіти» м. Катовіце, Республіка Польща 25 червня – 04 жовтня 2020 р. (180 годин)
  6. Підвищила кваліфікацію за напрямами «Критичне мислення, Креативне мислення, ІКТ, «Психологія», «Практичні прийоми» (13 годин/043 кридиту ЕКТС) ТОВ «На Урок» 13.03.2021р.
  7. Пройшла тренінг «Сучасні підходи до медико-психологічної реабілітації осіб, що зазнали негативного впливу надзвичайних ситуацій воєнного, соціального, техногенного характеру 6-7 лютого 2021. Організація об’єднаних націй України,»Громадська безпека та Соціальна згуртованість» Програми ООН із відновлення та розбудови миру (15 годин/ 05 кридиту ЕКТС)
  8. Пройшла Науково-педагогічне міжнародне стажування «Фандрейзинг та основи проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід»(Польща – Україна).
  9. Організатори:Фундація «Зустріч» (Польща), Ягеллонський університет, кафедра Польсько-Українських Студій (Польща), громадська організація «Соборність» (Україна), Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (Україна).Форма навчання: дистанційна (платформа Zoom, Google Classroom).(12 листопада по 18 грудня 2022 р., 180 год / 6 кредитів ECTS).
  10. Пройшла супервізію за участю психотерапевтів Кімберлі МакНіл і Клер Браун. (США) 2022 р(18годин)
  11. Пройшла курс підвищення кваліфікації «Прогресильне викладання: складові вищої освіти» 03-19.04.2023 № ПВ 0519 від 1.05.2023 (30 кредитів).
  12. Пройшла навчання в рамках тренінгу для тренерів Першої психологічної допомоги (Керівництво з ППД від Університету Джона Гопкінза);
  13. Пройшла навчання в рамках циклу вебінарів «Дитяче психічне здоров’я» від благодійного фонду «Голоси дітей» та Європейської мережі дитячих психологів 2023 (60 годин)
  14. Пройшла супервізію за участю лікаря психіатра, психотерапевта, Керівника Школи розвитку психотерапії у Приватна психотерапевтична практика Володимира Погорілого (Чехія) 2022 р. (22 години)
  15. Онлайн-тренінг «Стабілізація у роботі з травмою» від Національної психологічної асоціації України, Університет Центрального Ланкашеру, проф. Джейн Айрленд і Кімберлі МакНіл. (2021р) (15 год);
  16. Resilience 2.0 Навчально-практичний курс З 10.04.2023 (10 тижнів)
  17. Навчальний семінар «8 крокова програма по роботі з втратою для дорослих, дітей, підлітків». Підготовчий базовий курс (2023р) (15 год);
  18. Kick-Off meeting held at the University of Tartu as part of the KA2 Capacity Building Erasmus Programme from 12-24 February 2024 co-funded by Erasmus+, 24 hours, 0,8 ECTS credits.
    «Boosting University Psychological resilience and Wellbeing in (Post-) War Ukrainian Nation / BURN (2024-2026)».

Основні науково-методичні праці:

  • 5 свідоцтв про реєстрацію авторського права на твір;
  • понад 100 наукових публікацій, серед них:

Наукова публікація у періодичному виданні, яке включено до наукометричних баз Web of Science:

  • Гузь Н.В. Дослідження особливостей соціальних цінностей майбутніх фахівців в процесі професійної підготовки / Н.В. Гузь, В.В. Гузь, С.В. Мельнікова // Наука і освіта». – №7/СХХХVІ. Психологія. – 2015. – С.21-27.
  • NATALIIA HUZ, VOLODYMYR HUZ, NATALIA MOLODYCHENKO PRIMARY EDUCATION: PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECTS OF FORMING THE FOUNDATION OF A COMPETENT PERSONALITY AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research Special Issue (11/02-XX.) 2021; pp.175-179 (Web of Science). Посилання на статтю: http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110220/papers/A_30.pdf

розділи у колективних монографіях:

  • Подолання тривожності дітей як чинник гармонізації освітнього середовища // Психолого-педагогічні засади проектування освітнього простору особистості: Монографія: [за аг. ред. Т.В.Ткач / Ткач Т.В., Швалб Ю.М., Троїцька Т.С., Завацька Є.Н. та ін.] – Мелітополь: Вид-во КПУ, 2012. – 408 с.розділи в 4 колективних монографіях:
  • Психологічна експертиза  гармонізації простору особистості: пошуки, досягнення, рефлексії проектування // Людиномірність гармонізації культурно-освітнього простору особистості: методологія, експертиза та психолого-педагогічні рецепції: монографія: [за заг. ред. Т.С. Троїцької] / Аносов І.П., Молодиченко В.В., Троїцька Т.С. – Мелітополь: Видавничий будинок ММД, 2012. –  378 с.
  • Збереження психічного здоров’я здобувачів вищої освіти як умова гармонійного становлення особистості / Н.М. Фалько, Н.В. Гузь // Сучасні здоровʼязбережувальні технології: колективна монографія / За загальною редакцією проф. Ю.Д. Бойчука. – Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2018. – 704 с. – С. 425-433.
  • Гузь Н.В. Психологічні особливості актуалізації професійно-особистісної зрілості майбутнього психолога засобами гештальт-терапії Інноваційні технології розвитку психологічних ресурсів особистості: колективна монографія / відпов. ред. Н.І. Тавровецька / Н.В. Гузь, Н.М.Фалько, Г.Б. Варіна. – Херсон: Херсонський державний університет. Вид-во ФОП Вищемирський В.С., 2019. – 354 с. – С. 317-328.
  • Гузь Н.В. Створення простору щодо активізації засобів масової інформації в сприянні соціальному консенсусу, врегулюванню конфліктів між внутрішньо переміщеними особами та громадами /Н.В. Гузь, Н.М. Фалько // Збірник наукових праць «Теорія і практика сучасної психології» № 1/2019. – С.155-162.
  • Гузь Н.В. Концептуальні засади дослідження емоційного інтелекту як фактору професійного самовизначення старшокласників / Н.В. Гузь, Г.Б. Варіна, С.В. Шевченко, В.В. Гузь //«Габітус» Випуск Т. 2. 2020. – С. 164-168. ISSN: 2663-5208 (Print), 2663-5216 (Online)
  • Варіна Г.Б., Фалько Н.М., Шевченко С.В., Царькова О.В., Прокофʼєва О.О., Денисов І.Г., Гузь Н.В. Методичні рекомендації до підготовки і захисту кваліфікаційних наукових робіт з психології: навчально-методичний посібник» /Укл. С.В. Шевченко, Н.М. Фалько, Г.Б. Варіна, О.В. Царькова, О.О. Прокофʼєва, І.Г. Денисов, Н.В. Гузь. – Мелітополь: Вид-во МДПУ імені            Б. Хмельницького, 2020. – 124 с.
  • Шевченко С.В., Варіна Г.Б., Гузь Н.В., Прокоф’єва О.О. Програма тренінгів підвищення кваліфікації для педагогічних та науково-педагогічних працівників «Особливості побудови партнерської взаємодії з учасниками освітнього процесу: психологічний та інклюзивний аспекти». – Мелітополь: Вид-во МДПУ імені Б. Хмельницького, 2022. – 150с.
  • Гузь Н.В. Психолого-педагогічний супровід родини, яка виховує дитину з особливими потребами як умова забезпечення гармонійного інклюзивного освітнього середовища початкової школи / Н.В. Гузь, В.В. Гузь, С.М. Дубяга / Концептуалізація системи сімейно-орієнтованого психолого-педагогічного супроводу родини, яка виховує дитину з особливими потребами: колективна монографія / за заг ред. д. психол.н. Царькової О.В. – Мелітополь: Люкс, 2019. – С. 116-136. Колективна монографія.
  • Nataliya HUZ, Volodimir Huz Psychological resourcefulness as a criterion of physical and psychological health of an individual Psychological resources of the individual under the conditions of modern challenges Editors: Józef Kaczmarek, Hanna Varina. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2020; pp.77-84. озділ зарубіжної колективної монографії) ISBN 978-83-66567-06-1;
  • Варіна Г.Б., Фалько Н.М., Гузь Н.В. Психологічні особливості актуалізації професійно-особистісної зрілості майбутнього психолога засобами гештальт-терапії /Г.Б. Варіна, Н.М. Фалько, Н.В. Гузь // Інноваційні технології розвитку психологічних  ресурсів особистості/ відпов. ред. Н.І. Тавровецька. -Херсон: Вид-во ФОН Вишемирський В.С, 2019. – 354 с. – С.317-329.
  • Nataliya Huz THE PROBLEM OF PERSONALITY RESOURCE ACTIVATION AS A MEANS OF OVERCOMSNG COMPLEX LSFE SITUATIONS // Psychological features of the actualization of resourcefulness and vitality of the individual: conceptualization and development. Monograph / Edited by Hanna Varina, Natalia Falko, Olha Kovalova. Publishing House of University of Technology, Katowice, 2023. – P. 280-399

Професійна  активність:

  • підготувала призера ІІ-го етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт в галузі «Філософія» Лапій Х. – диплом І ступеня, 2012 р.;
  • член ВГО «Арт-терапевтична асоціація», Національної психологічної асоціації України;