ПРОКОФ’ЄВА Олеся Олексіївна – завідувач кафедри

 

завідувач кафедри психології

кандидат психологічних наук, доцент

член галузевої експертної ради 05 Поведінкові і соціальні науки Національного агентства із забезпечення якості освіти 

експерт МОН з конкурсного відбору фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень, науково-технічних (експериментальних) розробок

 

 Освіта:
  • кандидат психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 Педагогічна та вікова психологія, тема дисертації «Психологічні умови попередження маніпулятивних міжособистісних стосунків у юнацькому віці»;
  • психодрама-терапевт, Institute fur Europe e.V. (PIfE), Berlin, 2019 р.;
  • психодрама-практик, Institute fur Europe e.V. (PIfE), Berlin, 2014 р.;

Наукові інтереси: психодрама, психологічний супровід родин, де виховуються діти з особливими потребами, психологія маніпуляцій, психологія впливу, розвиток громадянськості, групова психотерапія, розробка тренінгів.

 

CV in English

Посилання на наукометричні бази:

Підвищення кваліфікації:

    1. Education programme «Workshops on IT and Tech Support» SVNC.TK.339, 30 hours (1.25 ECTS credit points), by the Narva College from 9 October 2023 to 26 November 2023, University of Tartu, certificate #17188.
    2. Навчальна програма «Соціальне партнерство для цифрової інклюзії на прикладі мобільної програми «Цифрова інклюзія», Університет Григорія Сковороди в Переяславі, сертифікат № ПК76/72023 від 7.04.2023
    3. Підвищення кваліфікації, модуль «Інклюзивне освітнє середовище», Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, свідоцтво ПК №6727, 30 годин., 9 травня 2023 р.
    4. Психологічний тренінг «Чи можливо згуртувати громаду після війни?» Проекту ради Європи «Підтримка реформування законодавчої бази щодо національних меншин та зміцнення стійкості національних меншин і ромів в Україні», м. Київ, 19-20 травня 2023 р., сертифікат, 15 год.
    5. Психологічний тренінг «Соціальне посередництво/медіація як інструмент роботи в громаді» Проекту ради Європи «Підтримка реформування законодавчої бази щодо національних меншин та зміцнення стійкості національних меншин і ромів в Україні», м. Київ, 23-24 червня 2023 р., сертифікат, 15 год.
    6. Цикл вебінарів «Дитяче психічне здоров’я» в межах проекту зі сприяння науково обгрунтованій дитячій психології та резильєнтності в Україні від Європейської мережі дитячих психологів (European Pediatric Psychology Network) і благодійного фонду «Голоси дітей», 8 вересня 2023 р., 9 год.
    7. Підвищення кваліфікації, програма «Фізичне і ментальне здоров’я людини: принципи життєстійкості у кризових умовах», Сумський державний університет, свідоцтво СП № 0548289/2330-23, 30 кредитів, жовтень 2023 р.
    8. Підвищення кваліфікації “Прогресильне викладання: складові системи якості вищої освіти”, 15 березня – 19 квітня 2023 р., ГО «Прогресильні», 30 год., сертифікат № ПВ-0336 від 1.05.2023 р.
    9. Підвищення кваліфікації ПК № 6727 «Інклюзивне освітнє середовище», Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 30 год., 1 кредит, 2023 р.
    10. Навчальний проєкт EducationUSA Ukraine “Освіта у воєнний і післявоєнний час” за участі Американських рад з міжнародної освіти: ACTR|ACCELS, American Councils for International Education, березень-травень 2023 р., 9 год.
    11. Навчальний тренінг «Перша психологічна допомога», в рамках Проєкту USAID «Економічна підтримка України», 8 год., 12 грудня 2022 р.
    12. Навчальний тренінг «Тренінг для тренерів із першої психологічної допомоги», в рамках Проєкту USAID «Економічна підтримка України», 8 год., 24 квітня 2023 р.
    13. Навчальний тренінг «Створення недискримінаційного простору в закладах освіти», в рамках Проєкту USAID «Економічна підтримка України», 13,5 год., 14-22 грудня 2022 р.
    14. Онлайн-курс «Дивись під ноги! Дивись куди йдеш!», розроблений у межах програм «Дивись під ноги!» та «Спільнодія», які реалізує Фонд Східна Європа спільно з ДСНС коштом Європейського Союзу та DanChurchAid», січень 2023 р.
    15. Підвищення кваліфікації за програмою Всеукраїнського марафону «Практичні кейси: освітній менеджмент та управління, психолого-педагогічна підтримка, інклюзивний підхід», 18-20 квітня 2023 р., 15 год.
    16. Курс «Практичні навички подолання стресу» в рамках проєкту «Психосоціальна і емоційна підтримка та поліпшення громадських служб психічного здоров’я», який реалізує «Асоціація США з міжнародного розвитку (USAID) та проєкту USAID «Говерла», 27.03.2023, 10 год., сертифікат № 67917964
    17. Психологічний тренінг «Чи можливо згуртувати громаду після війни? #Згуртована_громада_в_дії» Проект ради Європи «Підтримка реформування законодавчої бази щодо національних меншин та зміцнення стійкості національних меншин і ромів в Україні», м. Київ, 19-20 травня 2023 р., сертифікат, 16 год.
    18. Вебінар на тему «University and enterprise collaboration – challenges and best practice» у межах спільного проєкту StarterNetwork стартап-інкубатора YEP та Тартуського університету, що реалізується за підтримки Естонського центру міжнародного розвитку, Київ, 6.03.2023 р., сертифікат, 2 год.
    19. Міжнародна онлайн-конференція “Міжнародний та український досвід використання людино-тваринної взаємодії для допомоги людям у різних життєвих ситуаціях”, ЧДТУ, 25-26 лютого 2023 р., 22 год.,
    20. Міжнародна науково-практична конференція “Психологічний супровід до, під час та після війни: дослідження та ділення досвідом” Львів, Український католицький університет, 14-15 жовтня 2022р., 16 год.
    21. ІІІ Всеукраїнська міждисциплінарна науково-практична конференція з міжнародною участю «Інклюзивна освіта: ідея, стратегія, результат» 23-24 квітня 2023 р., Тернопіль, 12 год., сертифікат № КІ0-03-10-012.
    22. Науково-практичний семінар «Корекційно-розвиткова робота з дітьми з порушенням мовлення в мультилінгвальному аспекті», 3 год., 0,1 кредити, 22.03.2023 р., Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, в рамках програми Жана Моне
    23. 5 Міжнародна наукова конференція “Цифрова економіка і суспільство” 19-20 квітня, Akademia Slaska, Katowice, Poland, 15 год.
    24. Семінар «Trauma and Adaptation: The Theory and Practice of using Psychodrama to Help People Resolve Trauma (Травма та адаптація: теорія та практика використання психодрами, щоб допомогти людям впоратися з травмою), м. Київ, Україна, 19 лютого 2022р., 3,5 год. Workshop leader: PhD, Senior Trainer in Psychodrama Psychotherapy (UKCP, BPA), Director of the Birmingham Institute for Psychodrama in the UK Clark Baim.
    25. Тренінг «Стабілізація у роботі з травмою», 22 квітня 2022 р., 2 год., тренери: Професор Джейн Айрленд, акредитований психолог Кімберлі МакНіл
    26. ПК «Основи травматерапії» у Міжнародному інституті післядипломної освіти за підтримки Regent University (Virginia Beach, USA), 2-23 грудня 2022 р., Київ, Україна. Програма ліцензована МОН (Наказ МОН від 15.05.2019 № 509-Л), 28 год..
    27. International advanced training (webinar) on the topic: «Interactive technologies of mixed learning for specialists training in specialities: law, psychology and law enforcement». IESFUKR. 1,5 ECTS кредитів (45 год). 24-31 жовтня 2022 р. Люблін, Польща, сертифікат ES№10486 від 31.10.2022 р.
    28. Курс підвищення кваліфікації для освітян «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час та після завершення воєнних дій», 1 кредит ЄКТС. Сертифікат № 37194300 від 07.09.2022 р. Міністерством освіти і науки України, спільно з Інститутом модернізації змісту освіти та Асоціацією інноваційної та цифрової освіти за участю провідних міжнародних експертів з психології
    29. ПК «Цифрові інструменти Google для освіти», базовий рівень. Сертифікат № GDTfE-03-Б-05676 від 16.10.2022 р., 1 кредит ЄКТС
    30. 5-th International Scientific Conference «Information and Innovation Technologies in the XXI Century 15-16 September, 2022. Katowice, Poland, 12 год., Wizsa Szkola Techniczna w Katowicach
    31. Підвищення кваліфікації експерта Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, НАЗЯВО, 30 год. (1 кредит ECTS), сертифікат № 0395/2021 (180) від 15.06.2021 р.
    32. International round table “Inclusive education and rehabilitation: partnerships, strategies, methodologies (Ukrainian and European dimensions) Jean Monnet Chair SCAES 620635-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-CHAIR Jean Monnet Project EVDISD 611740-EPP-1-2019-1-UA-EPPJMO-PROJECT6116117, 4 березня 2021 р., Київ (Україна), Генуа (Італія) сертифікат підвищення кваліфікації № DZUVQI-CE000073, 3 год. (0,1 ECTS)
    33. Introductory Courses of Trauma Therapy (Institute for Development and Therapy “Sophia” (Poland), Foundation “Gdy Liczy sie Czas”, Suppoted by the UNESCO Chair of the Academy of Special Pedagogy (Warsaw), Foundation “Edukacja dla Demokraciji (Poland), 60 hours (2 ECTS credits) 12.11.2020-30.03.2021
    34. Науково-педагогічне стажування «Інновації в освіті. Інноваційні технології викладання фахових дисциплін (Innovations in Education. Innovative Technologies of Teaching Professional Disciplines)» м. Катовіце, Республіка Польща, Katowice School of Technology, 21 грудня 2020 р. – 12 квітня 2021 р., сертифікат № 41/04/2021, 180 год. (6 кредитів ECTS)
    35. Підвищення кваліфікації у ДНВЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» за програмою «Арттерапевтичні оздоровчі технології», 90 год. (3 кредити ECTS), сертифікат ПК 37/01_28.02.2021/17, 2021 р.
    36. Онлайн-навчання у фаховій школі «АВА-терапія: модель застосування поведінкового керівництва у роботі з дітьми з розладами розвитку» (лектор Корі Штамп), 8 год., ГО «Коло сім’ї», Український католицький університет, 16.03.2021 р.
    37. Семінар «Psychodrama, Integration and Role of the Meta-role: Using psychodrama techniques to promote bio-psycho-social integration, healing and wellbeing» (Психодрама, інтеграція та Роль мета-ролі: використання технік психодрами для просування біопсихосоціальної інтеграції, зцілення та благополуччя), м. Київ, Україна, 22 травня 2021р., 3,5 год. Workshop leader: PhD, Senior Trainer in Psychodrama Psychotherapy (UKCP, BPA), Director of the Birmingham Institute for Psychodrama in the UK Clark Baim.
    38. Семінар «Integrating Psychodrama and Dynamic-Maturational Attachment Theory: A theory and practice masterclass» (Інтеграція психодрами та динамічно-зрілої теорії прихильності: теоретичний та практичний майстер-клас), м. Київ, Україна, 06 лютого 2021р., 3 год. Workshop leader: PhD, Senior Trainer in Psychodrama Psychotherapy (UKCP, BPA), Director of the Birmingham Institute for Psychodrama in the UK Clark Baim.
    39. Семінар «The Functions of Sexuality: Linking Sexuality with Attachment Theory and Themes of Trust, Intimacy and Connection in Psychotherareutic Encounters» (Функція сексуальності: зв’язок сексуальності з теорією прихильності і темами довіри, близькості та зв’язку у психотерапевтичних групах), м. Київ, Україна, 17 липня 2021р., 3,5 год. Workshop leader: PhD, Senior Trainer in Psychodrama Psychotherapy (UKCP, BPA), Director of the Birmingham Institute for Psychodrama in the UK Clark Baim.
    40. Семінар «The Functions of Sexuality, Part 2 of 3 workshops: Sexual problems and the Links with Attachment Theory: Implications for Treatment» (Функція сексуальності, частина 2 з 3 семінарів: Сексуальні проблеми і зв’язок з теорією прив’язаності: значення для лікування), м. Київ, Україна, 29 серпня 2021р., 3,5 год. Workshop leader: PhD, Senior Trainer in Psychodrama Psychotherapy (UKCP, BPA), Director of the Birmingham Institute for Psychodrama in the UK Clark Baim.
    41. Навчальний модуль «Від соціальної до освітньої інклюзії – умови використання та практика організації», 30 год. (1 кредит ECTS), Інститут післядипломної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка, сертифікат СПК № 1544, 14 грудня 2020 р.
    42. Міжнародне підвищення кваліфікації (Вебінар) наукових, науково-педагогічних рацівників ЗВО та працівників закладів середньої освіти на тему: International Skills Development (The Webinar) on the theme “The Cloud Storage Service for the Online Studying on the Example of the Zoom Platform” 10-17 August, 2020, Lublin, Poland, Certificate for participating, № 0370/2020, 45 год.
    1. Міжнародне підвищення кваліфікації (Вебінар) наукових, науково-педагогічних рацівників ЗВО та працівників закладів середньої освіти на тему: «Онлайн навчання як нетрадиційна форма сучасної освіти на прикладі платформи moodle», 09.11-16.11.2020 р. (м. Люблін, Республіка Польща), сертифікат ES№2223/2020, 1,5 кредити ECTS
    2. Міжнародне підвищення кваліфікації (Вебінар) наукових, науково-педагогічних рацівників ЗВО та працівників закладів середньої освіти на тему: “Using the opportunities of cloud services on the example of google meet, google classroom platforms in the modern online education” 14.12-21.12.2020 р. (м. Люблін, Республіка Польща), 1,5 кредиту (45 год.), Сертифікат ESN, 1,5 кредити ECTS
    3. International workshop “European integration: opportunities and challenges for Ukraine” 11.12.2020 р., м. Київ, Сертификат № GFEIIA-CE000170, 6 год. (0,2 кредити), Jean Monnet Program
    4. International scientific-practical conference “European values of diversity and inclusion in education” 17-18 грудня 2020 р., Київ, Сертификат № EVDIE-000158, 18 год. (0,6 кредити), Jean Monnet Program
    5. Завершення навчання за програмою “Psyсhodrama Therapist” (Психодрама-терапевт) у Psychodrama Association for Europe E.V. (Німеччина) – 720 годин; 2019 р.
    6. Kick-Off meeting held at the University of Tartu as part of the KA2 Capacity Building Erasmus Programme from 12-24 February 2024 co-funded by Erasmus+, 24 hours, 0,8 ECTS credits.
      «Boosting University Psychological resilience and Wellbeing in (Post-) War Ukrainian Nation / BURN (2024-2026)».

Основні науково-методичні праці:

  • відповідальний виконавець наукової роботи молодих учених, що виконується за рахунок коштів загального фонду державного бюджету «Розробка методології психолого-педагогічного супроводу сімей, які виховують дітей з особливими потребами» (номер держреєстрації 0119U002003)
  • 10 свідоцтв авторського права на твір;
  • більше 100 науково-методичних публікацій, серед яких:

наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:

  • Zhytnik Т.., Kanarova, O., Prokofieva O., Nikirenkova, A. Phenomenon of free painting: comparison of the Artistic images of the modernism era and childrens painting // Revista Eduweb, (2023), 17(1), 131–140. https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.01.13 – Web of Sciense
  • Skrypachenko T., Lytvynenko L., Prokofieva O., Shevelieva Y., Apelt H., Yurtsenyuk O. Mental Health of the Individual in the Conditions of Martial Law // BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience ISSN: 2068-0473 | e-ISSN: 2067-3957 (2023), Volume 14, Issue 1, pages: 220-230 | https://doi.org/10.18662/brain/14.1/415 – Web of Sciense
  • Afuzova H., Ogorodniychuk Z., Prokofieva O., Pavelkiv V., Mamicheva O., Androsovych K. Determinants of Professional Orientation of Future Psychologists on Correctional Support of Children with Psychophysical Disorders // BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience (2022), Volume 13, Issue 1Sup1, p.: 188-206. https://doi.org/10.18662/brain/13.1Sup1/312 – Web of Sciense
  • Pylypenko, N., Kovalova, O., Prokofieva, O., Kochkurova, O., Kriukova, M., & Zelinska, Y. Contemporary Approaches to Diagnosis, Psychotherapy and Neuro-Psychocorrection of Emotional Disorders in Psychosomatic Diseases // BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, (2022). 13(1Sup1), 277-294. https://doi.org/10.18662/brain/13.1Sup1/319http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12671Scopus
  • Leniv, Z., Dzhus, O., Ilina, N., Prokofieva, O., Matveievа N., & Hlushchenko, I. Neuropsychological Bases of Correctional and Preventive Preparation of Children with Autism to Master Writing. // BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, (2022). 13(1Sup1), 37-50. https://doi.org/10.18662/brain/13.1Sup1/301, http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12672 – Scopus
  • Прокоф’єва О.О., Царькова О.В., Прокоф’єва О.А. The study of emotional burnout among students of psychology and psychologists-professionals / Прокоф’єва О.О., Царькова О.В., Прокоф’єва О.А. // Наука і освіта. – № 2-3. – 2016. – С. 44-50. – Web of Science;
  • Прокоф’єва О.О., Грись А.М. Переживання цілісності «Я» як основа психічного здоров’я у підлітковому віці / Прокоф’єва О.О., Грись А.М. // Лікарська справа. – 2017. – №7 (1146). – С. 136-138. – Scopus.

розділи у колективних монографіях:

  • Prokofieva, I. Ostopolets, L. Kobilnik Professional deformations and frustration of teachers as a social problem / Contemporary technologies and society: innovations, artificial intelligence, And challenges. Collective Scientific Monograph. Katowice:  The University of Technology in Katowice Press  2023. DOI: 10.54264/M029 – Колективна закордонна монографія. Авторський внесок – 0,33 авт.арк.
  • Prokofyeva O.O. Психологічна реабілітація засобами «Мінесотської моделі одужання» як шлях розвитку життєстійкості у хімічно-залежних осіб / Psychological foundations of the actualization of resourcefulness and vitality of the individual: conceptualization and development» «Ресурсність і життєстійкість вимушено переміщених осіб у період військогово стану». Видавництво: Katowice School of Technology, 2023. – Колективна монографія. Авторський внесок – 2 авт.арк.
  • Prokofyeva O.O., Koshova I.V. Використання психодрами у викладанні онлайн в університетах України // Possibilities and limitations of Psychodrama Online (Возможности и ограничения онлайн психодрамы) / Под редакцией Манфреда Яннике, Герды Меверс и Йоханны Ольбердинг для Европейской ассоциации психодрамы e.V.- ISBN: 9783755748854 – 2022. – С.155-160- http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12669 – Колективна монографія. Авторський внесок – 0,25 авт.арк.
  • Прокоф’єва О.О., Варіна Г.Б. Психологічні аспекти супроводу сімей, що виховують дитину з синдромом раннього дитячого аутизму / Прокоф’єва О.О., Варіна Г.Б. // Сучасні здоровʼязбережувальні технології: колективна монографія / заг.ред. Ю.Д. Бойчук. – Х.: Оригінал, 2018. – С. 691-697. – ISBN 978-966-649-130-8
  • Прокоф’єва О.О., Прокоф’єва О.А., Кошова І.В. Социодрама – ситуация всех ситуаций и событие, собирающее в себе все события / Прокоф’єва О.О., Прокоф’єва О.А.,Кошова І.В. // Інноваційні технології розвитку психологічних  ресурсів особистості: колективна монографія / відп.ред. Н.І. Тавровецька. – Херсон: ФОП Вишемирський В.С., 2019. – С. 243-258. – ISBN  -617-7573-66-0
  • Прокоф’єва О.О. Психодрама як психотерапевтична технологія роботи з батьками, які виховують дитину з особливими потребами / О.О. Прокоф’єва // Концептуалізація системи сімейно-орієнтованого психолого-педагогічного супроводу родини, яка виховує дитину з особливими потребами: колективна монографія / О.В. Царькова, О.О. Прокоф’єва, Г.Б. Варіна та ін.; за заг. ред. докт. психолог. наук О.В. Царькової. – Мелітополь, 2019. – С. 371-389. – Розділ у колективній монографії.
  • Прокоф’єва О.О., Пономаренко В.В., Прокоф’єва О.А. Дослідження особливостей емпатично-толерантного ставлення батьків учнівського колективу до дітей з обмеженими можливостями здоров’я / О.О. Прокоф’єва, В.В. Пономаренко, О.А. Прокоф’єва // Концептуалізація системи сімейно-орієнтованого психолого-педагогічного супроводу родини, яка виховує дитину з особливими потребами: колективна монографія/ О.В. Царькова, О.О. Прокоф’єва, Г.Б. Варіна та ін.; за заг. ред. докт. психолог. наук О.В. Царькової. – Мелітополь, 2019. – С. 36-61. – Розділ у колективній монографії. –
  • Дослідження психологічних умов запобігання маніпулятивним міжособистісним стосункам у юнацькому віці як шлях до гармонізації здоров’язберігаю-чого освітнього простору // Людиномірність гармонізації культурно-освітнього простору особистості: методологія, експертиза та психологопедагогічні рецепції: монографія: [за заг. ред. Т.С. Троїцької] / Аносов І.П., Молодиченко В.В., Троїцька Т.С. – Мелітополь Видавничий будинок ММД, 2012. – 378 с.

Навчальні та навчально-методичні видання:

  • Кваліфікаційні роботи з психології: вектори підготовки та захисту: навч.-метод. посіб. для здобувачів вищої освіти спеціальності 053 Психологія / уклад.: Г.Б. Варніа та ін. (О. Прокоф’єва) 2-ге вид., перероб. та допов. Запоріжжя: Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, 2023. 156 с.
  • Психокорекція та основи психотерапії: підручник / О.О. Прокоф’єва, О.В. Ковальова, Г.Б. Варіна. – 3 видання, доповнене і перероблене. Запоріжжя. 2023.
  • Психологічні поради батькам, які виховують дитину із затримкою психічного розвитку навч.-метод.посіб. / О.В. Ковальова, Прокоф’єва О.О., Варіна Г.Б., Зінченко Ю.О.2-ге вид., перероб. та допов. Запоріжжя. 2023
  • Психологія (модуль Загальна психологія): навч.-метод.посібн. / уклад. І. Остополець, О. Прокоф’єва. Запоріжжя. 2023
  • Методичні рекомендації до підготовки і захисту кваліфікаційних наукових робіт з психології: навчально-методичний посібник» / Шевченко С.В., Фалько Н.М., Варіна Г.Б., Каткова Т.А, Царькова О.В., Прокоф’єва О.О., Гузь Н.В. – Мелітополь, 2020.  – 160 с.
  • Комплекс психолого-методичних порад батькам та педагогічним працівникам, які виховують дітей з затримкою психічного розвитку: навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 053 Психологія / О.В. Царькова, О.О. Прокоф’єва, Т.А. Каткова, Г.Б. Варіна. – Мелітополь, 2019. – 69 с.
  • Комплекс психолого-методичних порад батькам та педагогічним працівникам, які виховують гіперактивну дитину з синдромом дефіциту уваги: навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 053 Психологія / О. В. Царькова, О.О. Прокоф’єва, Т.А. Каткова, Г.Б. Варіна. – Мелітополь, 2019. – 67 с.
  • Довідник для педагогічних працівників і батьків, що виховують дітей з особливими освітніми потребами / О.В. Царькова, О.О. Прокоф’єва, Г.Б. Варіна, В.В. Чорна, І.О. Яковенко. – Мелітополь: Люкс, 2019 – http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9593/
  • Практикум із групової психокорекції: підручник . – Мелітополь: Видавництво Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, 2015. – 414 с. (Гриф надано Міністерством освіти і науки України (лист № 1/11-1703 від 10.02.2015 р.)
  • Розвиток психічного здоров’я студентської молоді як фактору професійного зростання: науково-методичний посібник. – Мелітополь, ТОВ «Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні», 2013. – 165 с.

 

Участь у міжнародних наукових та освітніх проектах

  1. Член робочої групи з реалізації проекту 101083203 BOOST Bringing Opportunities and Organizational Success to Small Local Universities in Ukraine ERASMUS+, 2023-2025
  2. Член робочої групи з реалізації проекту BURN «Boosting University Psychological Resilience and Wellbeing in (Post-) War Ukrainian Nation» ERASMUS+ 2024-2026
  3. Член робочої групи з реалізації проекту «Етнічні спільноти і спільність: запорука громадської активності та довіри» в рамках реалізації проєкту Ради Європи «Посилення захисту національних меншин, у тому числі ромів, та мов меншин в Україні», 2023 р.
  4. Участь у проєкті підтримки переміщених ЗВО Fulbright Ukraine «Комунікаційна та кадрова політика університету в системі стратегічного менеджменту, грудень 2022 р. – квітень 2023 р.

 

Професійна активність:

  • ГО «Інститут психодрами, сучасної психотерапії і психології», засновник і голова ГО (Реєстраційний номер запису 1492462)
  • ГО «Національна психологічна асоціація», 2021-дотепер, реєстр – https://www.npa-ua.org/reyestr-psihologiv