Архів новин 2021-2022 н.р.

ТРИВАЄ ВИРОБНИЧА ПРАКТИКА В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Завершується третій тиждень виробничих практик в закладах дошкільної освіти для здобувачів спеціальності “Дошкільна освіта”. З 24 січня розпочалася виробнича практика  (в групах раннього віку) у ІІ курсу 120-с групи. Це перша практика здобувачів вищої освіти у дитячих садках, що триватиме 8 тижнів. За цей час практиканти зможуть ознайомитися з організаційно-педагогічною та методичною роботою у групах дітей раннього віку, оволодіти навичками навчально-виховної роботи з дітьми другого та третього років життя.

Також із 24 січня розпочалася виробнича практика в закладах дошкільної освіти у здобувачів вищої освіти ІІІ курсу 119-с групи (шість тижнів) та з 31 січня – у 721-с групи (8 тижнів). Метою цієї практики є підготовка здобувачів вищої освіти до виконання функцій вихователя дітей дошкільного віку, формування необхідних вмінь, впровадження системи навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку, розвиток творчого дослідницького підходу до педагогічної діяльності.

Всі здобувачі вищої освіти розпочали практику, успішно проходять її в закладах дошкільної освіти за місцем проживання, у м. Мелітополі та у Освітньо-науковому центрі соціокультурного розвитку дитини МДПУ імені Богдана Хмельницького.

 

 

«ЄДНІСТЬ ПОКОЛІНЬ» СТАРТУЄ…

2 лютого 2022 р. в рамках практико-орієнтованого навчання здобувачі вищої освіти спеціальності Соціальна робота, які навчаються за ОП Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері першого рівня (бакалаврського) та другого рівня (магістерського) разом з гарантами відвідали у КНП «Центр надання соціальних послуг та медичної реабілітації», де було екскурсію та інтерактивну лекцію-знайомство.

Також, ми відвідали відділення соціально-психологічної підтримки та адаптації, зазирнули на заняття та познайомились із слухачами університету третього віку.

Разом з фахівцями центру, нашими стейколдерами Наталією Валентинівною та Тетяною Сергіївною ми обговорили напрямки спільної співпраці в рамках проєкту «Єдність поколінь» на базі КНП «ЦНСП та МР» та склали план спільних дій на 2022 рік за напрямком – «Організація форм дозвілля для слухачів університету третього віку». Натхненні та сповнені креативних ідей з нетерпінням вже чекаємо наступного тижня, щоб розпочати роботу.

 

 

ВІДКРИТА ЛЕКЦІЯ ВІД СТЕЙКХОЛДЕРА

22.12.21 р. для здобувачів ОП “Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері” та викладачів кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи було проведено відкриту лекцію від стейколдера Начальника сектору ювенальної пробації міста Мелітополя  Лариси Володимирівни Солопової. Тема лекції: “Пробація щодо неповнолітніх правопорушників” викликала інтерес та  ряд питань у здобувачів магістратури. Лекція мала діалогічний характер, учасниками активно обговорювалися алгоритм та перспективи професійної діяльності в даній сфері. Зацікавлені здобувачі також отримали детальну інформацію і з приводу волонтерської діяльності у пробації, обмінялися контактами для подальшої взаємодії.

 

 

СЕМІНАР «СПЕЦИФІКА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ»

17.12.2021 р. о 10:00 з метою колективного обговорення результатів анкетування та надання роз’яснень щодо окремих аспектів організації освітнього процесу та практичної підготовки здобувачів вищої освіти гарантом Єрьоміною Л.Є. було проведено семінар «Специфіка освітньої програми» для здобувачів 1 курсу ОП «Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері». Семінар відбувся у діалогічній взаємодії, здобувачі ставили питання та спільно знаходили відповіді, фіксували їх та завдяки мобільним телефонам вчилися орієнтуватися у документах, розміщених на сайті університету та кафедри.

Так, у ході обговорення специфіки організації освітнього процесу та практичної підготовки також було проаналізовано ряд положень університету:

 

 

ПОЧАТОК АТЕСТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ОП СОЦІАЛЬНА РОБОТА. ПСИХОЛОГІЯ

Від сьогодні (15.12.21 р.) розпочато атестацію здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності Соціальна робота, освітня програма Соціальна робота. Психологія (заочна форма навчання). Комплексний кваліфікаційний іспит з психології відбувся у змішаному режимі.

Вітаємо переможців IV Всеукраїнського творчого конкурсу розробок на тему інклюзивної освіти, форм роботи з дітьми з особливими освітніми потребами «Інклюзивна освіта: крок за кроком»!

8.12.21 року Лисичанським педагогічним фаховим коледжем Луганського національного університету імені Тараса Шевченка в межах ІХ Всеукраїнської науково-практичної конференції (з міжнародною участю) «Система надання освіти дітям з особливими освітніми потребами в умовах сучасного закладу освіти» було оголошено результати IV Всеукраїнського творчого конкурсу розробок на тему інклюзивної освіти, форм роботи з дітьми з особливими освітніми потребами «Інклюзивна освіта: крок за кроком»:

Житнік Тетяна Сергіївна (канд. пед. наук, доцент кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи) – І місце в номінаціях «Інноваційна діяльність закладу освіти у сфері інклюзивної освіти» для ЗВО та «Дизайн інклюзивного освітнього середовища» для ЗВО;

Кун Альбіна Сергіївна (здобувач ІІ року навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Спеціальність 012 Дошкільна освіта. Освітньо-професійна програма «Дошкільна освіта. Логопедія») – І місце у номінації «Інклюзивний літературний твір»;

Яковенко Ірина Олександрівна (канд. пед. наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи) та Чорна Вікторія Володимирівна (канд. пед. наук, доцент кафедри початкової освіти) – І місце у номінації «Заняття з корекційно-розвивальної діяльності» для ЗВО.

Вітаємо переможців та зичимо вам міцного, здоров’я, творчого та професійного натхнення!

 

 

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДО ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ

7.12.21 року канд. пед. наук, старшим викладачем кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи було проведено консультацію до «Комплексного кваліфікаційного іспиту з логопедії» для здобувачів вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта, рівень вищої освіти «другий (магістерський)», освітньо-професійна програма «Дошкільна освіта. Логопедія».

Було розглянуто питання щодо можливості складання іспиту в очній та дистанційній формах. Здобувачі освіти мали можливість задати питання щодо структури екзаменаційного білету та уточнити питання щодо оформлення творчого завдання.

 

ЕКСКУРСІЯ ДО ТЕАТРУ ЛЯЛЬОК
В межах виробничої культурно-дозвіллєвої анімаційної практики (керівник доц.Єрьоміна Лілія Євгенівна) здобувачі 3 курсу (ОП Соціальна робота.Соціальна педагока) та першокурсники (ОП Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері) побували за лаштунками Народного театру ляльок “Багряні вітрила”. Випускниця нашого університету, яка сьогодні очолює цей чарівний казковий світ, Вдовиченко Тетяна Олександрівна, залюбки розкривала таємниці життя ляльок. Студенти цікавилися різновидами ляльок, процесом роботи з ними.
До речі, кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи вже не перший рік має успішний досвід у реалізації спільних ідей з цим чудовим театром ляльок (День захисту дітей, новорічні вітання для вихованців шкіл-інтернатів). Сьогодні під час зустрічі було обговорено цьогорічний захід до Дня святого Миколая. Натхненні студенти з яскравими емоціями готові до нових звершень!
ВІТАЄМО ТЕТЯНУ ЯРОСЛАВІВНУ СТОЙЧЕВУ!
Колектив викладачів кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи ННІ СПМО вітає Тетяну Ярославівну Стойчеву – здобувачку вищої освіти другого рівня (магістерського), яка є студентським гарантом ОП «Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері» з отриманням грамоти від управління освіти Мелітопольської міської ради Запорізької області.
Тетяна Ярославівна увійшла до групи авторів Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі».

CЕМІНАР-ПРАКТИКУМ «ОСОБЛИВОСТІ ДІАГНОСТИКИ МОВЛЕННЄВИХ ПОРУШЕНЬ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ: ЛОГОПЕДИЧНИЙ ВИСНОВОК»

27-28 листопада 2021 р. викладачами кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи Яковенко І. О. та Солонською А. А. у рамках Методичної майстерні педагога Нової української школи було проведено семінар-практикум «Особливості діагностики мовленнєвих порушень у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: логопедичний висновок».

Учасниками заходу стали вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи закладів дошкільної освіти та шкіл, вчителі інклюзивних класів, асистенти вчителів, вихователі.

Слухачі мали можливість розглянути особливості усного та писемного мовлення, на які звертає увагу вчитель-логопед при обґрунтуванні логопедичного висновку. Були обговорені наступні порушення мовлення у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: дизартрія, алалія, загальне недорозвинення мовлення (І, ІІ, ІІІ рівнів), фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення, особливості мовленнєвої діяльності у дітей з аутистичним спектром, особливості порушень писемного мовлення (дислексія та дисграфія). Також велику увагу було приділено методиці проведення логопедичного масажу при важких порушеннях мовлення.

 

 

ЗВІТ З ПРОХОДЖЕННЯ ОЗНАЙОМЛЮВАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 012 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

Освітньо-професійна програма: Дошкільна освіта. Логопедія.

1 курс (8.11.21-19.11.21)

методист к.п.н., доц. Єрмак Ганна Володимирівна

Навчальна практика з фаху (ознайомлювальна) проходила онлайн. Студенти отримували завдання згідно специфіки спеціальності.

Першим завданням було зобразити ідеальний, на погляд студентів, дитячий садок. Для цього потрібно було об’єднатися в групи по дві або три особи. З’єднати усі ідеї до купи і презентувати.

На другий день практики студенти повинні були зробити поробку з природних матеріалів на тему «Осінь».  Це виявилось надзвичайно цікаво.

Завдання третього дня практики полягало в тому, щоб цікаво розповісти дитячі вірші, використовуючи наочність та технічні засоби.

На четвертий день завдання студентів було створити сторінку у соціальних мережах. Майбутні вихователі-логопеди отримали поради від методиста Єрмак Ганни Володимирівна щодо особливостей контенту, оформлення сторінки, а також специфіки ведення сторінки у соціальній мережі та залучення відвідувачів.

 

На другому тижні практики методист Єрмак Ганна Володимирівна познайомила студентів з програмою Jamboard. Google Jamboard — це новий сервіс у вигляді інтерактивної дошки, який допомагає колективу простіше передавати свої ідеї, відбиваючи їх на Jamboard і малюючи при цьому, як на звичайній дошці. Завданням було об’єднатися у групу (5-6 осіб) і оформити кодекс вихователя.

На практиці студенти познайомились з дуже корисною програмою для майбутнього вихователя – Padlet. Padlet – це мультимедійний ресурс для створення спільного редагування та зберігання інформації. Це віртуальна стіна на яку можна прикріплювати фото, файли, посилання на сторінки Інтернет, замітки.

Під час цієї практики кожен зі студентів отримав нові знання й уміння , а саме:

  • навчились більш злагоджено працювати в колективі;
  • дізнались про Інтернет-програми, в яких можна працювати дистанційно;
  • покращили свої творчі здібності;
  • дізнались, як має виглядати акаунт майбутнього вихователя.

Два тижні практики пролетіли дуже швидко й неймовірно цікаво. Студенти із задоволенням навчаються в Навчально-науковому інституті соціально-педагогічної та мистецької освіти і з нетерпінням чекають наступної практики!

 

 

ВІТАЄМО З ОТРИМАННЯМ СТИПЕНДІЇ МЕРА

18.11.21 р. на святкуванні міжнародного Дня студента у ДК Залізничників здобувачі МДПУ отримали сертифікати на стипендію мера. У номінації «Науково-дослідна та пошукова діяльність» стипендією мера була відмічена й здобувачка нашої кафедри – Світлана Городнича, задобувачка третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта. Вітаємо та бажаємо творчих успіхів!

 

 

ГОСТЬОВА ЛЕКЦІЯ ДОКТОРА ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК, ДОЦЕНТА БРЕЖНЄВОЇ О.Г.

12 листопада 2021 року завідувачкою кафедри дошкільної освіти Маріупольського державного університету Оленою Геннадіївною Брежнєвою було проведено гостьову лекцію для аспірантів та магістрантів Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького на тему «Оновлення парадигми дошкільної освіти в світлі запитів педагогів-практиків: ретроспекція наукових проєктів кафедри дошкільної освіти Маріупольського державного університету».

Олена Геннадіївна ознайомила з сучасними науковими проєктами, що є актуальними для галузі 012 Дошкільна освіта. Виокремила специфіку подання матеріалів для проходження конкурсного відбору на отримання державного фінансування проєктів. Виступ був підкріплений досвідом кафедри дошкільної освіти Маріупольського державного університету. Також цікавим було ознайомлення із роботою корифеїв сучасної дошкільної освіти на початковому етапі їхнього педагогічного зростання.

 

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ СЕМІНАР «НЕЙРОПСИХОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У КОНТЕКСТІ КОМПЛЕКСНОЇ ДІАГНОСТИКИ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ»

30 жовтня 2021 року викладачами кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи доктором педагогічних наук, доцентом Журавльовою Л.С. і кандидатом педагогічних наук Солонською А.А. в режимі Zoom конференції було проведено навчально-методичний семінар «Нейропсихологічний підхід у контексті комплексної діагностики мовленнєвого розвитку дітей», що проходив в рамках Методичної майстерні педагога Нової української школи.

Учасниками заходу стали вихователі закладів дошкільної освіти, вчителі-логопеди та вчителі початкових класів, асистенти вчителів загальноосвітніх закладів міста Мелітополя та Мелітопольського району, м. Києва, м. Харкова, м. Енергодара.

На семінарі було детально розкрито зміст понять «мовленнєвий розвиток», з яким тісно пов’язані такі поняття, як «розвиток», «мовлення», «розвиток мовлення». З’ясовано відмінність понять «розвиток мовлення» і «мовленнєвий розвиток» та підкреслено, що термінологічна неузгодженість зазначених понять породжує неоднозначність тлумачень, знижує точність наукового підходу до проблеми корекції мовлення.

У рамках заходу учасники мали змогу

  • ознайомитися з існуючими підходами до вивчення порушень мовлення: клінічним, логопедичним, нейропсихологічним і комплексним;
  • з’ясувати розбіжність у методології вивчення мовленнєвої патології, яка залежить від неоднозначності уявлень про мовленнєві порушення загалом та причини й механізми виникнення, симптоми, зокрема;
  • більш детально ознайомитися з нейропсихологічним підходом до вивчення порушень мовленнєвого розвитку дітей, оскільки нейропсихологічна симптоматика порушень розвитку, різні вияви індивідуальних варіантів перебігу психічної діяльності часто зумовлюють основні труднощі навчання, тому вимагають вчасної ефективної діагностики і корекції;
  • ознайомитися з двома групами компонентів функціональних систем: інформаційними і регуляторними;
  • дізнатися про базисні нейропсихологічні чинники, що пов’язані зі структурами функціональних блоків: модально-специфічні, кінестетичний, кінетичний, просторовий, довільної регуляції діяльності, а також поєднання трьох чинників: сукцесивності, симультанності, міжпівкульної асиметрії мозку;
  • ознайомитися з різними варіанти методик, що ґрунтується на діагностичному підході О. Лурії.

 

 

АНКЕТУВАННЯ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ

Результати опрацювання анкети «ЯКІСТЬ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ОЧИМА ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ»

Перший рівень (бакалаврський)

Спеціальність Соціальна робота.

Освітня програма Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері

Гарант: к. пед. н., доц. Єрьоміна Л.Є.

В анкетуванні взяли участь 15 здобувачів 1 курсу 421-с гр.

Анкета складається з 15 питань.

Форма навчання усіх респондентів: контракт

З приводу питань анкети варто відзначити наступне: Зазначена ОП відкрита на спеціальності Соціальна робота вперше. За причин карантинних умов проходження навчально-ознайомлювальної практики відбувалося у режимі онлайн. Студенти 1 курсу адаптувалися до такої форми роботи вперше, адже після навчання у школі орієнтуватися у великому потоці інформації та способах ї опрацювання виявилося не легким випробуванням. Але за результатами отриманих оцінок з практики варто зазначити на відмінних та добрих результатах.

Організація освітнього процесу в МДПУ імені Богдана Хмельницького є відкритою та прозорою, усі нормативно-правові документи оприлюднено на сайті університету, на сторінках кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи. Досить зручним також є і розташування програм практик на платформі  дистанційного навчання, у найближчий час варто акцентувати увагу студентів на документальний супровід практичної підготовки

ПРИКЛАДИ ПИТАНЬ ВАРІАНТИ % КОМЕНТАР
10.Чи залучаються здобувачі до процесу періодичного перегляду програм практичної підготовки? так – 10

час від часу – 3

важко відповісти – 2

66,7

20

13,3

відповіді саме такі, адже це здобувачі 1 курсу, на момент жовтня 2021 р. дійсно ще не обговорювалися зміни до ОП, це має відбутися у грудні-квітні
11.Чи можуть здобувачі вносити свої пропозиції до програми практичної підготовки? так – 8

важко відповісти – 5

ні – 1

57,1

35,7

7,1

12.Якщо так, то які саме пропозиції вносили? …«Не знаю»,

«Ще не вносила»…

 

13.Ваші пропозиції/рекомендації щодо удосконалення організації практичної підготовки: …«Не яка»

«Всё влаштовує»

«Все підходить»

«Нет их»…

такі відповіді є доказом того, що здобувачі задоволені проведеною практикою

 

 

ВІДВІДУВАННЯ ОНЛАЙН-ВЕБІНАРУ ЩОДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ

13.10.21 у рамках освітнього компонента «Теорія та методика навчання дітей з порушеннями мовлення» здобувачами вищої освіти першого (бакалаврського) рівня освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта. Логопедія» 120/2 та 721 груп було відвідано онлайн-вебінар вчителя-логопеда вищої категорії КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Теплякової Оксани Григорівни на тему «Здоров’язберігаючі технології, як засіб формування мовленнєвої компетентності дітей з ООП в умовах інклюзивної освіти».

На вебінарі детально було розглянуто прийоми дихальної гімнастики, артикуляційної гімнастики, пальчикової гімнастики, пасивного ігрового масажу та Су-Джок терапії.

Дякуємо за запрошення директорові та вчителю-логопеду КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Мелітопольської міської ради Запорізької області.

 

 

ЗУСТРІЧ РОБОЧОЇ ГРУПИ З ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ “СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА. ЛОГОПЕДІЯ”

04.10.21 відбулася зустріч робочої групи з обговорення проєкту освітньо-професійної програми «Спеціальна освіта. Логопедія» підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Д-р. пед. наук, доцент кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи Журавльова Л. С. та канд. пед. наук, старший викладач Яковенко І. О. продемонстрували стейкхолдерам проєкт програми підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня. Було обговорено широке коло питань щодо змісту освітньої програми, переліку освітніх компонентів, професійних компетентностей та результатів навчання.

Учасниками засідання було внесено пропозиції. Так, Колодіна Т. В. (директор комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Мелітопольської міської ради Запорізької області) висловила побажання щодо включення у навчальний план освітнього компонента «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами». Максименко К. М. (вчитель-логопед вищої категорії НВК № 16) та Таган Л. В. (вчитель-логопед вищої категорії ЗДО №2) підтримали запропонований перелік вибіркових освітніх компонентів програми «Спеціальна освіта. Логопедія».

Члени робочої групи зі складу роботодавців та зовнішніх стейкхолдерів високо оцінили зміст освітньої програми: актуальність цілей, зміст предметної області, запропоновані методи, методики та технології.

Щиро дякуємо учасникам робочої групи та стейкхолдерам за конструктивні пропозиції та побажання.

 

 

ТВОРЧИЙ ПРОЦЕС НАВКОЛО НАС ТВОРИМО МИ САМІ…

16.09.21 відбулося відкрите семінарське заняття з дисципліни  «Теоретичні основи арт-терапії в соціальній сфері». Тема семінарського заняття «Фотографія і соціалізація особистості».

Студенти 1 курсу 421-с гр. разом з викладачем (к. пед. н., доц. Єрьоміною Л. Є.) досліджували історичні аспекти появи фотографії, обговорювали соціальне значення процесу фотографування для людини, розглядали ряд проблемних питань (наприклад, чи може бути фото віддзеркаленням реального життя особистості або яким чином відбувається вплив фото на емоції та настрій людей тощо).

В рамках професійної підготовки майбутніх соціальних працівників на семінарському заняття було розглянуто дидактичні матеріали. Так, утворивши чотири команди, здобувачі  грали у настільну гру «Фото-Фішка». Члени команд по-черзі демонстрували фото-картки із зображенням соціально негативних явищ, акцентуючи увагу на тих подіях, що передували певному зображенню, а також  робили спроби прогнозування наслідків поведінки героїв сюжету.

Заключна частина семінарського заняття була присвячена питанню створення колажів, розглядали особливості та умови їх побудови в залежності від виду, а також – специфіку застосування у професійній діяльності фахівців соціальної сфери.

Ось таким був ще один крок до професійного вдосконалення наших креативних здобувачів))

 

 

ВІТАЄМО НОВИХ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Початок навчального року 2021-2022 ознаменувався приєнанням до наших лав величезної кількості нових здобувачів вищої освіти! Ми дуже раді привітати студентів усіх спеціальностей і особливо спеціальностей “Дошкільна освіта” та “Соціальна робота” зі входженням у дружню родину Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького!