НОВИНИ
- Архів новин 2019-2020 н.р.
- Архів новин 2020-2021 н.р.
- Архів новин 2021-2022 н.р.
- Архів новин 2022-2023 н.р.
НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА «ОЗНАЙОМЛЮВАЛЬНА З ЛОГОПЕДІЇ»
З 27.05.2024 по 07.06.2024 тривала навчальна практика (ознайомлювальна з логопедії) у здобувачів вищої освіти І курсу (123-с) спеціальності 012 Дошкільна освіта, ОПП «Дошкільна освіта. Логопедія», яка проходила онлайн на сайті дистанційного навчання МДПУ імені Богдана Хмельницького та у гул-міт.
За два тижні своєї першої логопедичної практики студенти ознайомилися зі структурою та особливостями проведення логопедичних занять з дітьми дошкільного віку з порушенням мовлення, правилами артикуляційної та дихальної гімнастики, важливими аспектами розвитку дрібної моторики дітей, деякими особливостями організації логоритміки, цікавими та необхідними дидактичними логопедичними іграми та вправами.
Також студенти змогли познайомитись з різноманітними сайтами з важливою інформацією стосовно роботи логопеда. Разом із викладачем здобувачі вищої освіти змогли виготовити декілька дидактичних посібників для розвитку дихання дітей дошкільного віку, а також отримати практичні поради стосовно дидактичних посібників для розвитку дрібної моторики.
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ТРЕНІНГ «МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ РОЗРОБКИ АРТТЕРАПЕВТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ДІТЬМИ»
6 червня 2024 р. викладачами кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальностей 231 Соціальна робота та 012 Дошкільна освіта було проведено навчально-методичний тренінг на тему: «Методичні засади розробки арттерапевтичного заняття з дітьми». У процесі тренінгу учасники були ознайомлені зі специфікою розробки сценарію арттерапевтичного заняття. Обговорювались загальні закони роботи групи, можливі обмеження для конкретного заняття, основні вимоги до вправ. Після цього здобувачам були представлені вправи, які можна застосувати на арттерапевтичному занятті з дітьми. Деякі вправи учасники отримали можливість пропрацювати на власному досвіді. Тренінг пройшов у атмосфері плідної праці, жвавого обговорення та поповнення внутрішніх ресурсів.
УЧАСТЬ У “МОЛОДІЖНОМУ КОНГРЕСІ: УКРАЇНСЬКА ІДЕНТИЧНІСТЬ ТА ЇЇ ПРОМОЦІЯ У СВІТІ”
ЗАХИСТ КУРСОВИХ РОБІТ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 231 СОЦІАЛЬНА РОБОТА
24 травня відбувся захист курсових робіт здобувачів 3 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ОП «Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері». Здобувачами були представлені доповіді за результатами наукових робіт та надано відповіді на запитання членів комісії. Майбутні соціальні працівники презентували власні дослідження актуальних питань: тренінг у діяльності соціального працівника як інструмент здійснення профілактики ВІЛ/СНІДу серед підлітків, роль соціальної роботи в підготовці молодих людей до батьківства, організація дозвілля людей похилого віку в діяльності фахівця соціальної сфери тощо.
Члени комісії об’єктивно оцінили науково-дослідницькі напрацювання здобувачів вищої освіти, наголосили на важливості й необхідності отриманих теоретичних знань та практичних умінь і навичок для майбутньої професійної діяльності.
Вітаємо молодих дослідників із їх першими науковими здобутками!
ДЕНЬ ВИШИВАНКИ
День вишиванки — подія, яка покликана зберегти українські традиції, передати їх наступному поколінню. Нехай кожна вишиванка, що прикрашає наші плечі, буде символом нашої внутрішньої сили та стійкості у нелегкий час випробувань.
З Днем вишиванки!
Не забуваймо наше коріння, пам’ятаймо наш рід!
16-17 травня 2024 року науково-педагогічні працівники кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи та здобувачі спеціальностей Дошкільна освіта і Соціальна робота взяли участь у V Міжнародній науково-практичній конференції «УКРАЇНО МОЯ ВИШИВАНА: ЕТНОКУЛЬТУРНИЙ ТА ОСВІТНЬО-ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ УКРАЇНСЬКОЇ ВИШИВАНКИ», присвяченій Всесвітньому дню вишиванки.
Традиційною прикрасою заходу стали:
– виставка вишиванок від Музею народного побуту (представила Ульянич Галина Іванівна)
– виставка «Ляльки у народному вбранні» доцента Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Тамари Прошкуратової
– виставка мистецьких робіт від творчих мелітопольців
Зі словами привітань виступили поважні гості:
Василь Кремень, президент Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, професор;
Іван Федоров, голова Запорізької обласної військової адміністрації, український політик, громадський діяч;
Земфіра Кондур, менеджерка проєктів Ради Європи (Страсбург, Франція);
Руслан Горяченко, керівник Департаменту головної інспекції та дотримання прав людини Національної поліції України, доктор філософії;
Наталя Фалько, ректор Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького;
Ірина Ключковська, директор Міжнародного інституту освіти, культури та зв’язків з діаспорою;
Люба Любчук, голова Світової координаційної освітньо-виховної ради Світового Конгресу Українців (Париж, Франція).
ЗАХИСТ КУРСОВИХ РОБІТ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ 3 КУРСУ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 012 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА
14 травня відбувся захист курсових робіт здобувачів вищої освіти 3 курсу 121-групи спеціальності «Дошкільна освіта» денної форми навчання. Під час доповідей здобувачі успішно представляли результати проведених досліджень у галузі дошкільної освіти, зазначали на практичній важливості своїх досліджень, після чого відповіли на уточнюючі запитання від членів комісії. Було висвітлено актуальні проблеми сьогодення з методик (образотворчого мистецтва, основ природознавства та музичного виховання), представлено змістовні висновки за результатами теоретичних досліджень. Здобувачі вищої освіти продемонстрували високий рівень підготовки та презентації курсових робіт.
Вітаємо молодих науковців із їх науковими здобутками!
ОНЛАЙН-ІВЕНТ “НАУКОВИЙ ІМІДЖ ЗДОБУВАЧА”
В рамках вируючого тижня науки в Мелітопольському державному педагогічному університеті імені Богдана Хмельницького 13 та 14 травня 2024 р. на кафедрі дошкільної освіти і соціальної роботи відбувся захід для здобувачів спеціальностей 012 Дошкільна освіта та 231 Соціальна робота.
Інформація, підготовлена керівником гуртка «Аніматор», старшим викладачем була спрямована на актуалізацію знань про «Науковий імідж», «Науковий бренд» саме сучасного здобувача-науковця. На заході було наголошено, що в процесі формування «Бренду науковця» необхідно дотримуватися певних загальних рекомендацій:
- дотримання принципів академічної доброчесності, розуміння відповідальності за їх порушення і наслідки для власного іміджу;
- використання інструментів відкритої науки, науково-метричних баз даних, цифрових технологій та загальних й спеціалізованих соціальних мереж для популяризації власних наукових здобутків;
- застосування правил комунікації у науковій сфері у процесі онлайн та оффлайн взаємодії, вироблення впевненості у результатах власних досліджень, припущень та тверджень, вміння сприймати та адекватно реагувати на критику.
До активних дій залучила здобувачів пропозиція віднайти ключові характеристики сучасного здобувача-науковця за допомогою Mentimeter. Здобувачі мали можливість самостійно побудувати свій імідж: активність, стресостійкість, відповідальність, сучасність, затребуваність, здатність до самоосвіти, цілеспрямованість, інноваційність, талановитість, креативність, бажає пізнавати. Виклик – це Можливість!
ЗУСТРІЧ ІЗ УЧНЯМИ
ПРОВЕДЕНО УСТАНОВЧУ КОНФЕРЕНЦІЮ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ
01.04.2024 р. відбулася установча конференція для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота з виробничої практики з соціальної роботи з використанням арт-терапевтичних технологій. Здобувачам було надано інформацію щодо термінів проведення зазначеної практики та основних критеріїв та вимогах щодо звіту з практики. Метою практики є: закріплення, поглиблення та вдосконалення теоретичних знань та практичних умінь, отриманих здобувачами вищої освіти в процесі фахової підготовки, ознайомлення безпосередньо в установі, організації, на підприємстві з особливостями здійснення соціальної роботи, оволодіння професійним досвідом, формування готовності до самостійної трудової діяльності, ознайомлення здобувачів вищої освіти з напрямами роботи в організаціях, що реалізують соціальну роботу з різними категоріями клієнтів за допомогою методів арт-терапії. Під час зустрічі зі здобувачами було акцентовано увагу на оформленні щоденнику здобувача, письмовому звіті про проходження практики. Студенти мали змогу уточнити вимоги та критерії щодо написання сценарію арт-терапевтичного тренінгу та аналізу арт-терапевтичних занять та результатів арт-терапевтичних діагностичних методик. Серед питань, що підіймалися під час установчої конференції – питання аналізу закладів (їх установчі документи, статути, положення та протоколи), що дозволять отримати компетентності щодо організації та керування установами, що піклуються різними соціальними категоріями населення. З метою забезпечення студентоцентрованого навчання, здобувачам було запропоновано замінити одну з запропонованих форм звітної документації. Серед пропонованих варіантів: написання міні-проекту, враховуючи специфіку роботи громадської організації, в якій працює / здійснює волонтерську діяльність здобувач. Було окреслено інформацію щодо оцінювання навчальної практики: враховується ставлення та мотивація здобувача до роботи, відгуки адміністрації чи методиста-консультанта установи про активність та креативність здобувача. Особлива увага приділяється самостійності та ініціативності здобувача, його готовності до мінливості умов, творчого підходу, спроможності бути відповідальним та активних у процесі роботи з різними категоріями населення.
Бажаємо успішного та цікавого проходження практики! ♥
ВІД СТУДЕНТІВ – СТУДЕНТАМ: ЗАХІД ДО ВСЕСВІТНЬОГО ДНЯ ПОШИРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО АУТИЗМ
2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про аутизм. Цього дня студенти М 123/с групи у межах практики викладання у закладах вищої та передвищої освіти провели інформаційний захід присвячений проблемам аутизму. Організуючи захід, вони ставили за мету надати інформацію про аутизм, його особливості та вплив на життя людей, що живуть з цим розладом; пояснити, що аутизм – це не вада, а просто інший спосіб сприйняття світу; зменшити стигматизацію і сприяти боротьбі зі стереотипами та недорозуміннями щодо аутизму, сприяючи створенню прийнятного та доброзичливого середовища для всіх; підтримати інклюзивність: залучити увагу до необхідності створення інклюзивних умов для людей з аутизмом у суспільстві, включаючи освіту, роботу та дозвілля. Запропоновано поради, які можуть стати у нагоді батькам та педагогам в умовах сьогоденного життя та реакції дітей з РАС на війну.
ГОСТЬОВА ЛЕКЦІЯ «УРАХУВАННЯ РІВНІВ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ НАВЧАННІ»
27 лютого на кафедрі дошкільної освіти і соціальної роботи пройшла гостьова лекція на тему «Урахування рівнів підтримки дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному навчанні». Лекторка: Миронова Світлана Петрівна – проректор з наукової роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, доктор педагогічних наук, професор.
На лекції були присутні здобувачі першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальностей 231 Соціальна робота та 012 Дошкільна освіта, а також усі охочі здобувачі університету.
КРУГЛИЙ СТІЛ «МОНІТОРИНГ І ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ СОЦІАЛЬНА РОБОТА. АРТ-ТЕРАПІЯ В СОЦІАЛЬНІЙ СФЕРІ ДРУГОГО (МАГІСТЕРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ»
19 січня 2024 р. відбувся круглий стіл зі здобувачами вищої освіти ОП «Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері» другого (магістерського) рівня на тему: «Моніторинг і вдосконалення освітньої програми Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері другого (магістерського) рівня вищої освіти». Відбулося плідне обговорення результатів анкетувань та пропозицій щодо змін до ОП.
До обговорення були залучені здобувачі вищої освіти М 423-с групи та випускники М 422-с групи, а також запрошені здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Здобувачі вищої освіти разом із гарантом ОП обговорили мету освітньої програми, програмні компетентності й результати навчання, обов’язкові та вибіркові освітні компоненти.
УЧАСТЬ У ТРЕНІНГУ «ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ КУРСУ З ПІДПРИЄМНИЦТВА «ВІДНОВЛЕННЯ ЧЕРЕЗ СОЦІАЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО»
Негрій Ольга Іванівна, викладач-стажист кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи, аспірантка 2 року навчання спеціальності 012 Дошкільна освіта взяла участь у тренінгу «Особливості впровадження та викладання курсу з підприємництва «Відновлення через соціальне підприємництво».
Тренінг відбувся за підтримки компанії «Junior Achievement Україна» 18-19 січня 2024 року в м. Львів. Це перший тренінг, який ознаменував старт європейського проєкту для молоді EU4Youth «Відбудова через соціальне підприємництво» в Україні. Основна мета тренінгу – набуття та удосконалення професійних компетентностей у сфері навчання молоді підприємництву та фінансової грамотності.
Протягом двох днів учасники мали низку корисних лекцій та воркшопів від практикуючих фахівців: ознайомилися з роллю соціального підприємництва у відбудові України, дізнались про успішні приклади місцевих соціальних компаній, обговорили проблеми, які можуть вирішувати останні, мали практичні заняття з пошуку бізнес-ідей та їх аналізу, здобули знання про маркетингову стратегію, особливості фінансової стратегії і оподаткування соціальних підприємств.
Проєкт EU4Youth «Відбудова через соціальне підприємництво» має на меті надати більше 2100 молодим людям у 3 країнах (Україна, Грузія, Молдова) інструменти, необхідні для стимулювання впливу на суспільство та економічні перетворення всередині своїх націй. Це дворічний проєкт, з серпня 2023 року по липень 2025 року, який приділятиме особливу увагу соціальному підприємництву та створенню сприятливої екосистеми для його розвитку.
Участь в тренінгу є першим етапом реалізації міжнародного проєкту з популярізації підприємництва та розвитку підприємницьких навичок у молоді. Передбачається підготовка студентських проєктів соціальних підприємств та їх презентація на пітчингу.
УЧАСТЬ У ПРОЄКТІ «ПІДТРИМКА РАННЬОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ-БІЖЕНЦІВ З УКРАЇНИ У НАДЗВИЧАЙНІЙ СИТУАЦІЇ (ECDUR)»
Негрій Ольга Іванівна, викладач-стажист кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи, аспірантка 2 року навчання спеціальності 012 Дошкільна освіта з 01.12.2022 по 31.12.2023 року була тренером з раннього розвитку дитини у надзвичайних ситуаціях (Emergency Early Childhood Development Response Trainer) та ментором для Лідерів груп взаємопідтримки та Сімейних консультантів (Польща, Румунія) у проєкті «Підтримка раннього розвитку дітей-біженців з України у надзвичайній ситуації (ECDUR)» пілотного дослідження Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) та Європейської асоціації постачальників послуг для людей з інвалідністю (EАSPD) з національним координатором «Fundаciа Imаgo» (Польша) та «Fonss» (Румунія) у 2022-2023 рр.
Від початку війни EASPD активно підтримує своїх членів по всій Європі, особливо в країнах, які межують з Україною. Щоб підтримати українських біженців інвалідністю було створено 6 тимчасових регіональних офісів для покращення обміну інформацією та координації дій.
У липні 2022 року Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) та EASPD підписали угоду про партнерство для підтримки раннього розвитку дітей з інвалідністю у надзвичайній ситуації, а також дітей із проблемами розвитку чи поведінки або ризиком таких проблем, які постраждали внаслідок війни в Україні. Проект реалізовується у п’яти країнах: Молдові, Польщі, Словаччині, Румунії та Болгарії.
Частиною цього проекту є навчання сімейних консультантів (професіоналів із досвідом у галузі охорони здоров’я, освіти, захисту прав дитини чи суміжних галузях), які надаватимуть консультації батькам, підтримуватимуть дітей із груп ризику, з труднощами розвитку та інвалідністю. Такі спеціалісти надаватимуть допомогу через особисті та онлайн консультації, а національні партнери забезпечать розбудову функціонуючої системи для забезпечення максимальної підтримки таким сім’ям і обміну інформацією.
Проєкт також спрямований на підвищення рівня знань і компетентностей сімей з України, щодо підтримки дітей у питаннях раннього розвитку.
У рамках проєкту 500 сімейних консультантів і 800 батьків-фасилітаторів груп взаємної підтримки (українською та російською мовами) пройдуть навчання, щоб надавати підтримку дітям і сім’ям з дітьми з інвалідністю, проблемами розвитку чи поведінки або з ризиком розвитку таких проблем.
УЧАСТЬ У ОНЛАЙН ТРЕНІНГУ ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ «ОСВІТИ МИРУ HWPL»
24 листопада – 29 грудня 2023 року викладач-стажист та аспірантка спеціальності 012 Дошкільна освіта кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи Негрій Ольга Іванівна взяла активну участь у онлайн тренінгу для викладачів «Освіти миру HWPL». HWPL: Міжнародна громадська організація за мир «Небесна культура, мир у всьому світі і відновлення світла», яка була створена з метою припинення війн і досягнення миру в усьому світі.
Місце: онлайн (Zoom)
Організатор: Глобальна філія 1 міжнародної організації за мир «Небесна культура, мир у всьому світі і відновлення світла» (HWPL), заснована в 2013 р., яка зареєстрована при Департаменті глобальних комунікацій та ЕКОСОР ООН, сьогодні здійснює миротворчу роботу в 170 країнах світу. Голова організації Лі Ман Хі є ветераном Корейської війни, релігійним лідером, був нагороджений багатьма міжнародними преміями та подяками за великий вклад в роботу миру (Міжнародна премія імені Махатми Ганді за ненасильницький мир та ін.).
Щоб передати дух миру і культуру миру, про які наголошується у 10 статті декларації «Декларації миру і припинення війн» (DPCW), HWPL створила навчальний матеріал миру, шо включає теми і цінності миру, та надає його школам і навчальним закладам в усьому світі. Щоб не зупинитися на одноразовому навчанні, HWPL назначає місцевих педагогів викладачами миру, і проводить навчання на постійній основі.
Переваги освітньої програми миру HWPL:
- Освіта миру HWPL розроблена з акцентом на навчання учнів та студентів, як практично вирішувати проблеми і самостійно знаходити їх рішення. Програма підходить як для школярів, так і для студентів.
- Освітня програма миру дозволяє позбутися, або не надбати таких негативних якостей як агресія, конфліктність, жадібність та ін., та сформувати якості мирного характеру – любов, вдячність, прощення, розуміння, повага, законослухняність та ін.
- Програма допоможе подолати булінг і насилля у школі та університеті.
- Допоможе сформувати дружню атмосферу і взаєморозуміння, не зважаючи на різні національності, етноси, віросповідання та мови, що буде мотивувати учнів до активної участі у навчанні. Це підвищить ефективність всього навчального процесу.
- Допоможе учням здобути здібність вирішувати конфлікти мирним шляхом у сім’ї, класі, школі, університеті та в дорослому суспільстві.
- Завдяки практичній діяльності та дискусіям учні стикаються з реальними кейсами та здобувають знання та навики, необхідні в спілкуванні, лідерські якості та навички дипломатії для вирішення проблем.
- Завдяки розбору реальних кейсів і прикладів учні одночасно можуть здобути цікаві та корисні знання з різних предметів та наукових сфер для загального розвитку.
- Відповідно до думки більше 200 навчальних закладів в усьому світі, це найкраща програма для виховання лідерів миру, які зможуть в майбутньому очолити мирний світ.
ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 231 СОЦІАЛЬНА РОБОТА
19 та 26 грудня 2023 р. відбулася підсумкова атестація здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньою програмою «Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері» спеціальності 231 Соціальна робота. Екзаменаційну (атестаційну) комісію із захисту дипломних робіт, прийому державних екзаменів та присвоєння кваліфікації за ступенем вищої освіти «Магістр» очолила канд. пед. наук, доцент О.В. Канарова.
За період роботи комісії було проведено 2 засідання з прийому екзамену та захисту дипломних робіт. Усього в атестації взяло участь семеро здобувачів вищої освіти, двоє з яких одержали диплом із відзнакою.
На основі комплексного кваліфікаційного іспиту з використання арт-терапевтичних технологій в соціальній сфері була здійснена перевірка рівня професійної підготовки майбутніх фахівців, готовності здобувачів вищої освіти до самостійної професійної діяльності згідно з результатами навчання.
Під час захисту кваліфікаційних (дипломних) робіт здобувачі представили результати своїх досліджень. Теми кваліфікаційних робіт є актуальними, відображають різні аспекти діяльності соціального працівника, мають проблемний характер, відображають актуальні питання соціальної роботи.
До складу екзаменаційної комісії було запрошено провідного інспектора сектору ювенальної пробації м. Мелітополя Державної установи «Центр пробації» в Запорізькій області – Я.А. Магомедову, яка відмітила достатньо високий рівень підготовлених кваліфікаційних робіт, їх актуальність та практичну значущість.
Результати атестації показали, що здобувачі вищої освіти освітньо-професійної програми «Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері» спеціальності 231 Соціальна робота засвоїли програмний матеріал, оволоділи знаннями з технологій соціальної роботи та застосування арт-терапії в соціальній сфері; засвоїли теоретичні положення основних розділів освітніх компонентів; продемонстрували знання, які відповідають вимогам рівня підготовленості соціального працівника.
Усі здобувачі успішно пройшли підсумкову атестацію та отримали кваліфікацію «Магістр. Соціальна робота. ОПП: Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері».
Бажаємо успіхів у майбутній професійній діяльності!
ВІДБУЛАСЯ АТЕСТАЦІЯ ЗДОБУВАЧІВ ДЕННОЇ ТА ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ ОСВІТНЬОГО СТУПЕНЯ «МАГІСТРА» ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЬЮ 012 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА
За виконання наказу ректора Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького №69/01-06 від 07 листопада 2023 р. денної форми навчання та №70/01-06 від 07 листопада 2024 р. заочної форми навчання з метою проведення атестації випускників освітнього ступеня «Магістр» спеціальності 012 Дошкільна освіта ОПП: Дошкільна освіта. Логопедія 15 грудня 2023 р. на базі платформ Zoom та сайту центру освітніх дистанційних технологій було розпочато державні іспити, а пізніше і захист кваліфікаційних (дипломних) робіт. До складу екзаменаційної комісії увійшли:
- Ляпунова В.А. – доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи, голова ЕК;
- Жейнова С.С. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи, заступник голови ЕК;
- Волик Н.М. – в.о. директора КЗДО №33 Дніпровської міської ради, член ЕК (за згодою);
- Негрій І.І. – викладач-стажист кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи, секретар ЕК.
- Солонська А.А. – кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи, член ЕК; «Комплексний кваліфікаційний іспит з логопедії».
- Саєнко Ю.О. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової і спеціальної освіти, член ЕК; «Комплексний кваліфікаційний іспит з початкової освіти».
З вітальним словом до здобувачів вищої освіти та членів комісії звернувся завідувач кафедри Жейнова С.С., яка проінформувала про основні нормативно-організаційні аспекти процедури. Своєю чергою, голова та члени екзаменаційної комісії звернули увагу випускників на структуру та особливості складання іспиту та захисту кваліфікаційних (дипломних) робіт. Після побажань здобувачам вищої освіти успіхів і високих результатів атестацію було розпочато.
Після здачі державних іспитів члени екзаменаційної комісії уважно й ретельно перевіряли кожну з них. Варто зазначити, що екзаменатори залишились задоволені високим рівнем знань і компетентностями здобувачів освітнього ступеня «магістр», що знайшло своє логічне відображення у підсумкових оцінках.
Захист кваліфікаційних (дипломних) робіт також відбувся для здобувачів вищої освіти, які успішно захистили свої роботи, продемонстрували свої результати досліджень, надзвичайно творчо і впевнено відповідали на усі питання членів ЕК і були відзначені високими балами.
Випускна атестація – це завжди смуток за тим, що спливає у минуле, і тривога за майбутнє, але водночас і радість наближення нових досягнень. Для багатьох випускників – великий крок до наступної вершини, бо ж незабаром нові, молоді спеціалісти поповнять ряди трудових колективів закладів дошкільної освіти. Так склалося, що цьогорічні випускники значну частину часу навчалися дистанційно через військові дії та карантин. Проте викладачі кафедри доклали максимум зусиль, щоб вони освоїли знання та практичні навички, необхідні для закладу дошкільної освіти.
Зрештою, здобувачам було оголошено їх результати. Всі вони були задоволені одержаними оцінками, адже члени комісії об’єктивно і на високому педагогічному рівні виконали свою роботу. Атестація відбулась вдало! І найголовніше, наша кафедра випускає практичних, конкурентноспроможних фахівців своєї справи! Успіху нашим випускникам та перемоги нашій Україні! Кожен із нас герой на своєму фронті!
Слава Україні!
МІЖНАРОДНА МІЖДИСЦИПЛІНАРНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ПЕДАГОГІКА МИСТЕЦТВА ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ І РОЗВИТКУ ПСИХІЧНОГО І ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ТА КУЛЬТУРНОГО ЗРОСТАННЯ ОСОБИСТОСТІ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯ»
1-2 грудня 2023 року в Мелітопольському державному педагогічному університеті імені Богдана Хмельницького відбулася онлайн Міжнародна міждисциплінарна науково-практична конференція «Педагогіка мистецтва для збереження і розвитку психічного і фізичного здоров’я та культурного зростання особистості впродовж життя».
Її організатором став Навчально-науковий інситут педагогічної та мистецької освіти під егідою МОН України разом із партнерами – Council o fEurope Project «Protecting national minorities, including Roma, andminoritylanguagesinUkraine» Renmin (People’s), University of China Taraklian State University Gregory Tsamblak, Alecu Russo State University, Konstantin Preslavsky University of Shumen, Комунальний заклад вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія».
На пленарному засіданні учасники конференції заслухали ряд ґрунтовних доповідей. Зокрема, проблеми і перспективи впровадження мистецької освіти для соціокультурної реабілітації військових ЗСУ; особливості використання театралізованої діяльності у художньо-творчому розвитку дітей дошкільного віку; соціологічний аналіз впливу мистецтва на ментальне благополуччя внутрішньо переміщених осіб та ін.
Відповідальними за організацію та проведення Секції 1 «Освіта в діалозі з сучасністю: соціокультурний розвиток особистості дитини дошкільного віку засобами мистецтва» виступили Нижник Т. О. – аспірант, старший викладач кафедри дошкільної освіти та соціальної роботи, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького та Негій О. І. – аспірант, викладач-стажист кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького.
Серед запрошених гостей та доповідачів секції були:
- Павлова Марія, спеціаліст організації підтримки в проекті Раннє втручання в розвиток дітей біженців в надзвичайній ситуації ECDUR за підтримки ЮНІЦЕФ та EASPD (Польща) з темою «Раннє втручання в розвиток дітей 0-7 років в рамках проекту: Раннє втручання в розвиток дітей біженців в надзвичайній ситуації ECDUR за підтримки ЮНІЦЕФ та EASPD»;
- Волік Наталія, здобувачка наукового ступеня доктора філософії, спеціальність 012 Дошкільна освіта, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького (Україна) з темою «Розвиток емоційного інтелекту у дітей дошкільного віку: практичний аспект»;
- Овсяннікова Галина, здобувачка другого (магістерського) рівня вищої освіти, спеціальність 012 Дошкільна освіта,вихователь-методист закладу дошкільної освіти KITA Abendteuerland (Німеччина) з темою «Плетіння як засіб розвитку соціальної компетенції дітей дошкільного віку»;
- Пєшикова Світлана, старший викладач, викладач вищої категорії, куратор секції викладачів образотворчого мистецтва мистецьких шкіл Запоріжжя, Департамент культури і туризму ЗМР «Запорізька дитяча художня школа» (Україна) з темою «Мистецька освіта в умовах війни»;
- Даниліна Олена, кандидат філологічних наук, доцент кафедри міжнародної журналістики, Київський університет імені Бориса Грінченка(Україна) з темою «Казка як інструмент взаємодії дорослого з дитячим світом».
Загалом на секційних засіданнях, які тривали два дні поспіль, науковці ділилися результатами досліджень, а практики – досвідом виховання дітей і молоді в різних освітніх інституціях: закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної вищої освіти. Учасники піднімали проблеми, дискутували, обмінювалися інноваціями. Конференція пройшла у дружній, творчій атмосфері. Вона показала, що інтерес до проблеми збереження і розвитку психічного і фізичного здоров’я та культурного зростання особистості впродовж життя у суспільстві значно зріс.
ЗВІТНА КОНФЕРЕНЦІЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ОЗНАЙОМЛЮВАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ
Після закінчення терміну практики здобувачі вищої освіти звітують про виконання її програми. 29 листопада відбулася звітна конференція з навчальної ознайомлювальної практики на освітній програмі «Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері». Здобувачі вищої освіти 1 курсу 423-с групи представили свої звіти з проходження практики, щоденники практики та додаткові матеріали до них.
Звітуючи, здобувачі надали характеристику виконаній роботі (відповідність плану практики, які основні питання вирішувалися в ході практики, яких нових вмінь набули, яких знань бракувало, як підвищували кваліфікацію). Також ними були зазначені власні досягнення та недоліки в роботі.
Усі здобувачі успішно пройшли свою першу практичну підготовку, досягли передбачених програмою практики результатів навчання та отримали позитивні оцінки. Вітаємо!
ВІДБУЛАСЬ ПУБЛІЧНА ПРЕЗЕНТАЦІЯ НАУКОВИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ДИСЕРТАЦІЇ АСПІРАНТКИ
21 листопада 2023 року на розширеному засіданні кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи відбулась публічна презентація наукових результатів дисертації аспірантки Волік Наталії Миколаївни, яка навчалась на ОНП «Дошкільна освіта» (спеціальність 012 –дошкільна освіта) в Мелітопольському державному педагогічному університеті імені Богадана Хмельницького.
Тема дисертації: «Розвиток емоційного інтелекту дітей дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти»
Науковий керівник: доктор педагогічних наук, професор Ляпунова В. А.
ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА ЗУСТРІЧ З УЧНЯМИ 11 КЛАСІВ
28 листопада, була проведена зустріч з учнями 11 класів Кам`янець-Подільського ліцею №15 Кам’янець-Подільської міської ради Хмельницької області.
Такий захід проводиться з метою ознайомлення майбутніх абітурієнтів із життям Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького та популяризації спеціальностей і освітніх програм Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти (012 Дошкільна освіта та 231 Соціальна робота).
Викладач-стажист кафедри дошкільна освіта і соціальна робота, Негрій О. І., розповіла про переваги навчання в МДПУ імені Богдана Хмельницького, умови вступу в 2024 навчальному році. Головною метою викладача стало роз’яснення майбутнім студентам сутності, значимості та престижності педагогічної професії на сучасному етапі розвитку української держави.
У ході спілкування учні отримали повну інформацію щодо вступу до закладу освіти, викладач Негрій О. І. розповіла про головні переваги МДПУ, а саме вказала на значну кількість осіб з науковим ступенем та ученим званням, які забезпечують високий рівень освітнього процесу. Акцентувала увагу на тому, що ЗВО посідає одне з провідних рейтингових місць серед педагогічних вишів України.
Неабиякий інтерес в учнів викликала інформація щодо баз практик, міжнародної діяльності та посад, які можуть обіймати наші випускники.
Дякуємо адміністрації школи, директору Чижевській Оксані Михайлівні та учням 11 класів за проявлений інтерес до наших освітніх програм!
Запрошуємо до співпраці!
ДІЯЛЬНІСТЬ НАШИХ ЗДОБУВАЧІВ З АДАПТАЦІЇ УКРАЇНСЬКИХ ДІТЕЙ В ЧЕХІЇ
Здобувачі рівня вищої освіти першого (бакалаврського) спеціальності 012 Дошкільна освіта кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького Балашова Вікторія та Халаім Євгенія беруть активну участь у роботі організації “Vitej v Česku” з адаптації українських дітей в Чехії. За ініціативність та творчий педагогічний підхід студенти були запрошені на освітянський захід за участі президента Чехії, де змогли особисто виразити пану Петру Павлу подяку від українського народу за неймовірну підтримку.
ПРОВЕДЕННЯ НАСТАНОВЧИХ КОНФЕРЕНЦІЙ З НАВЧАЛЬНИХ ТА ВИРОБНИЧИХ ПРАКТИК
13.11.23 р., 14.11.23 р. та 27.11.23 р. викладачами кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи були проведені настановчі конференції з навчальних та виробничих практик для здобувачів вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота.
Здобувачів І курсу було ознайомлено з програмою та термінами проходження Навчальної ознайомлювальної практики (з 20.11.2023 р. по 24.11.2023 р.), здобувачів ІІ курсу – Навчальної культурно-дозвіллєвої анімаційної практики (з 04.12.2023 р. по 15.12.2023 р.), здобувачів ІІІ курсу – Виробничої практики з технологій соціальної роботи (з 20.11.2023 р. по 15.12.2023 р.). На настановчих конференціях висвітлювались мета і завдання практик, форми і методи контролю, вимоги щодо оформлення звітної документації про проходження практики, критерії оцінювання результатів проходження практик. Керівниками практики також приділялась увага програмним компетентностям, які набуваються під час практики, та запланованим програмним результатам практики.
Бажаємо здобувачам вищої освіти успішного проходження практики!
ЗАПРОШУЄМО НА ПУБЛІЧНУ ПРЕЗЕНТАЦІЮ НАУКОВИХ РЕЗУЛЬТАТІВ АСПІРАНТКИ ВОЛІК Н.М.
21 листопада 2023 року на розширеному засіданні кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи відбудеться публічна презентація наукових результатів дисертації аспірантки Волік Наталії Миколаївни, яка навчалась на ОНП «Дошкільна освіта» (спеціальність 012 – Дошкільна освіта) в Мелітопольському державному педагогічному університеті імені Богдана Хмельницького.
Тема дисертації: «Розвиток емоційного інтелекту дітей дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти»
Голова засідання: Жейнова Світлана Сергіївна, завідувач кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент.
Засідання відбудеться о 14-30.
До засідання можна доєднатися за наступним посиланням:
https://us02web.zoom.us/j/88143210481?pwd=QUZUc1Z0RlNITitXU21WeSsvckV3QT09
УЧАСТЬ У ЗАХОДІ ДЛЯ ОСВІТЯН ТА МОЛОДІЖНИХ ПРАЦІВНИКІВ «ЛАБОРАТОРІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ІННОВАЦІЙ»
Під час заходу, який проходив 26 жовтня 2023 р. у м. Київ, відбулася презентація результатів проєкту «Креативна скринька: просування інноваційних підходів до побудови освітніх форматів в молодіжній роботі». Проєкт реалізовано за сприяння програми Еразмус+ (Стратегічне партнерство у секторі «Молодь», проєкт № 2021-1-PL01-KA220-YOU-000028673), країни-партнери: Польща, Україна, Латвія, Кіпр). В рамках офлайн-заходу викладачі кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи – канд.пед.наук, доц. Світлана Жейнова, ст. викладач Тетяна Нижник навчалися створювати та застосовувати різні креативні освітні формати відповідно до викликів цифрової ери в контексті освітнього процесу.
Результатом командної роботи стали позитивні емоції від спілкування з однодумцями і опанування практичним кейсом щодо методів активізації творчості.
ПРОВЕДЕННЯ МАЙСТЕР-КЛАСІВ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ СТ. ВИКЛАДАЧЕМ ТАГАН Л.В.
В жовтні 2023 р. був проведений майстер-клас «Масаж із застосуванням спеціальних пристосувань» для добувачів денної (121гр., 722гр.) та заочної форм навчання (21гр., 21/3гр.). Слухачі заходу познайомилися з різними видами інструментального та апаратного масажу, що застосовуються для дітей з порушеннями мовлення. На слайдах презентації були продемонстровані зонди, зондозамінники, логостимулони, вібромасажери, щітки, пристосування для контраст-термічного масажу. Студенти дізналися про особливості застосування та переваги кожного з видів спеціальних пристосувань.Для здобувачів заочної форми навчання (М 23/1) 23.10.23р. був проведений майстер-клас «Обстеження пізнавальної сфери та мовлення дітей з порушеннями мовлення». Учасникам майстер-класу була представлена методика обстеження невербальних та вербальних процесів психічного розвитку дітей з порушеннями мовлення, зазначені особливості дослідження імпресивного та експресивного мовлення дітей з порушеннями мовлення, охарактеризована специфічність обстеження дітей даної категорії.
УЧАСТЬ У ОСВІТНЬОМУ ФОРУМІ «ДОШКІЛЛЯ ХХІ СТОЛІТТЯ: ВИКЛИКИ, ДОСВІД, ІННОВАЦІЇ»
16 жовтня 2023 року представники кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (Канарова О.В., Жейнова С.С., Нижник Т.О.) взяли участь у освітньому форумі «Дошкілля ХХІ століття: виклики, досвід, інновації», що відбувся у місті Київі.
Освітній форум був присвячений актуальним освітнім проблемам дошкілля та пошуку шляхів для їх розв’язання. Багато уваги було приділено психологічній підтримці дітей, розвитку стресостійкості, пошуку алгоритмів безпеки у закладах, що працюють у прифронтових регіонах.
Загалом форум відвідали понад 120 натхненних вихователів, методистів та освітніх управлінців. Присутні мали можливість послухати доповідь та отримати відповіді на питання від заступниці міністра освіти і науки України Євгенії Смірнової, яка відповідає саме за напрямок дошкільної освіти на рівні держави.
Учасників чекали виступи понад 20 українських експертів за п’ятьма тематичними напрямками:
- Інноваційні напрямки дошкілля: міжнародний та український досвід;
- Психологічний та соціальний розвиток дошкільнят: виклики, досвід, інновації;
- Сучасні методики навчання та виховання дошкільнят;
- Безпека дітей та персоналу ЗДО в умовах воєнного часу;
- Керівництво та управління ЗДО.
Цікавий, насичений змістовною і новітньою інформацією, презентаціями інноваційних технологій, що активно впроваджуються в освітній процес закладів дошкільної освіти надав можливість зануритися в актуальні проблеми дошкілля та шляхи їх подолання в сучасних умовах життя.
УЧАСТЬ У ТРЕНІНГУ ДЛЯ МЕНТОРІВ ПРОГРАМИ UPSHFT УКРАЇНА
7–10 вересня викладач-стажист кафедри дошкільної освіти та соціальної роботи, аспірантка спеціальності 012 Дошкільна освіта, заступник голови Ради молодих вчених Негрій Ольга Іванівна взяла участь у тренінгу для менторів програми UPSHFT Україна 7–10 вересня 2023 року, Хмельницька область ( за підтримки ГО «Заходи», UNICEF та уряду Японії). UPSHIFT – це глобальна програма ЮНІСЕФ, що реалізується у понад 40 країнах. Програма дає можливість підліткам та молоді вирішити проблеми, які їх хвилюють, у школі, громаді, місті тощо. Для цього учасники проходять тренінг за методологією Human Centered Design (людиноорієнтований дизайн), отримують менторську підтримку та ресурси, щоб створити свої соціально важливі проєкти. Задача менторів/ок програми UPSHIFT – допомагати молоді знаходити власні рішення до проблем, які їх хвилюють, але не вирішувати ці проблеми замість молодіжних команд.